Ha HF’ers,
Ik wil het eens anders doen. Anders voor mijzelf, en misschien ook anders voor jullie. Ik heb sinds kort een Subdelta Quattro aan de collectie toegevoegd. Heerlijk horloge, toffe wijzerplaat en lekker licht aan de pols.
Ik heb een aantal bandjes geprobeerd, waaronder een leren band uit Hirsch Heritage serie, in petrol blauw, zie foto hierboven. Vond ik eerst bel wel tof, lekker apart, maar was al snel op de combi uitgekeken. Inmiddels zit de subdelta op een rubberen Barton in zwart/rood en is de Hirsch verhuisd naar mijn Seiko Presage. Je raad het al, zie foto’s.
Ook van die combi wordt ik niet helemaal wild. Ik vind de band nog steeds tof, dus ik ga het omdraaien. Ik wil op zoek, met jullie hulp, naar een horloge wat perfect (hoop ik) bij deze band zou passen. Als een suggestie me dusdanig weet te verrassen dan volgt er binnenkort wellicht een NA topic.
Ik heb wel wat vrij harde eisen;
- mechanisch uurwerk, géén discussie over mogelijk.
- aangezien de band dus essentieel is; lugbreedte moet 20mm zijn.
- geen duiker, heb ik er al te veel van. Complicaties die ik nog niet heb en welkom zijn; maanfase, power reserve indicator, kalender functies.
- geen zwarte of blauwe plaat, heb ik er al te veel van. Kleuren die ik zelf in mn hoofd heb zijn crème, zilver of misschien zelfs wit (niet de grootste fan van witte Plate maar wie weet).
- Budget is max 600 euro, met wat rek bij “The One”.
- liefst iets uit La Suisse of Japan (lees; Seiko) maar ik ben open-minded. Vintage sluit ik ook niet uit.
Hoeft niet BNIB, dus als iemand nog een interessante optie heeft met 'dn kop draf" kan dat ook. Ik heb mijn horloges wel graag in hele goede staat.
Nog een fotootje voor de sfeer;
Je leest het al, kan alle kanten op dus. Qua diameter mag het wat forser zijn, hoeft niet maar 44mm kan ik prima hebben bijvoorbeeld. Om nog wat inspiratie te bieden, wat heb ik zoal in de collectie;
Tudor Black Bay Black 79220N (zwarte
plaat)
Seiko Presage SPB069 (blauw emaille
plaat)
Meistersinger Salthora Meta X (blauwe plaat)
Maurice Lacroix Aikon 42 (zwarte plaat)
Seiko SRPC44 Turtle (zwarte plaat)
Certina DS Podium Big Size (zwarte plaat)
Subdelta Quattro (zwarte plaat)
Alfex Blacklight (zwarte plaat)
Certina DS-2 1973 (verweerde plaat, zandkleurig)
Trintec Zulu-03 Altimeter (zwarte plaat)
Arcturus LC-1 Proto (parelmoer plaat) (staat te koop)
Volgens mij ben ik er dan wel. Dank alvast, ik ben heel benieuwd naar de eventuele suggesties!!
Gr, Robin.