Help wat voor batterij moet ik voor dit horloge kopen?

Hallo ik heb dit horloge misschien wel bijna 20-25 jaar. Nooit meer naar omgekeken. Was laatst de zolder aan het opruimen en zag het liggen. Ik weet alleen niet wat voor soort batterij erin gaat. Festina horloge. Achterop staat festina 3002.

9A387F11-2872-45DC-8D54-BE3059505039

1 like

Op het uurwerk staat een nummer.
Of een letter / cijfer combinatie.
Aan de hand hiervan kan je op internet uitzoeken
welke batt erin hoort.

@flowert kom der maar in.
TS deze man is een soort James bond van baterijen.

4 likes

Haha, nou dat niet hoor. Maar als de TS even een wat scherpere foto kan posten wil ik best even helpen zoeken. :+1:

3 likes

Best een coole status op een horlogeforum!

1 like

79F37BC1-AD9F-453D-BDB5-04AB07208B5B bedoel je dit?

1 like

Nee, dat bedoelt hij niet.
Achter op het uurwerk, daar waar de batterij geplaatst moet worden, staat een merknaam van het uurwerk met een (meestal) cijfers en letter combinatie. Men noemt dat het kaliber.

1 like

Even flauw: pas je er zelf niet in?

1 like

Op de batterij staat een nummer, gewoon even een batterij met het zelfde nummer kopen bij een juwelier of bv het onderdelenhuis

Op de foto lijkt het alsof die niet meer in beeld is.

1 like

Oeps, ja je hebt gelijk :smirk:

2 likes

@Aaa, bovenstaande mannen zijn op zoek naar een scherpe foto van de achterzijde.
Dichtbij, zoals deze:

… maar dan scherp.

Tip: Zoek even daglicht op, een :bulb: … geeft waardeloze foto’s zoals je zelf ook kan zien.

1 like

Kunnen jullie hier wat meer mee?

Het is nog steeds een gok. Op basis van de verhoudingen vermoed ik SR920. Onder het koperen contact zit gewoonlijk een dun stukje isolatiemateriaal.

Voor iets van 5-6 euro zet een juwelier er een nieuwe in en dan weet je het voor de rest van je leven.

Haha, bedankt. Ik zal het Even in mijn dagboek noteren.