Help, ....welke en waarom ...?

Mijn beste,

Het meest begeerlijke van dit horlogekwartet vind ik de Rolex Seadweller.
Een uiterst fraai horloge met een wat meer ingetogen schoonheid dan de overige drie horloges.

Succes met de uiteindelijke keuze.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

oke, na al een heel aantal pb-tjes
een foto van het net

:} Hele goeie keus Joost! WOW

Lowlander Schreef:

:} Hele goeie keus Joost! WOW

thnx (tu) , zoals verwacht …zijn de reacties heel verschillend :wink:

het is weer eens wat anders en ik ben er helemaal weg van … X(
lekker heftige kast en uitstraling … daar komt bij dat de sub’s toch allemaal redelijk veel op elkaar lijken en ik er al 3 gehad heb :wink:

Mooi gesproken weer.Ben het met je eens,alleen jammer dat ook voor mij het merk Rolex helaas een hoog patsergevoel in zich herbergt,ik er persoonlijk nooit voor zou gaan:P

Kijk dat vind ik nou leuk! Ik wilde in mijn eerste reactie niet een flauwe opmerking maken over je forum-naam en de keuze voor een Rolex…, maar met de aanschaf van de ProPlof doe je je forum-naam helemaal eer aan! De ultieme Seamaster! Gefeliciteerd.

Menno

thieuster Schreef:

Kijk dat vind ik nou leuk! Ik wilde in mijn eerste
reactie niet een flauwe opmerking maken over je
forum-naam en de keuze voor een Rolex…, maar met
de aanschaf van de ProPlof doe je je forum-naam
helemaal eer aan! De ultieme Seamaster!
Gefeliciteerd.

Menno

thnx (tu)
:smiley:

de Rolex sedweller…maar ook ik vind het patsergehalte erg hoog en om ook continu maar te vertellen dat het een echte is , daar wordt je op den duur erg moe van. Maar dat is ook niet zo gek als je weet dat dit het meest nagemaakte horloge is. Maar uiteraard is de keus aan de koper en die beslist…(tu)

cool

Ik zou bij de keus op een omega een vintage gekozen hebben.

b.v.

http://www.chrono24.com/nl/dealer/horlogeriealex/liste.htm?showid=1468278&showpage=3&dosearch=1&searchexplain=1&SEARCH_ADTYPE_ID=U&SORTORDER=1

:~ Zeer goede keus, was er bang voor dat het toch Rolex zou worden, vooral na alle “advies” uit het forum :wink:

Grtz Sjef

en nog een plaatje van het net

Goede keus! Zou ook mijn keus geweest zijn.
Vind de rolexen wel leuk maar er zijn mooiere duikers op de markt. Voor economischere prijzen.

Ik zou voor de sea-dweller gaan. Vind persoonlijk de vorm van de sub-mariner erg mooi, maar mis de datum te veel en hou niet van 't loepje. Deepsea mist voor mij de elegantie.

De ploprof is heel mooie in elkaar gezet, maar ik vind em te veel als een tool-watch uitzien. En voor dat geld…
Moet er wel bij zeggen dat die band indrukwekkend is om naar te kijken.

zeer geslaagde keuze,één ding vind ik wel jammer! had doorgespaard voor het orgineel.

niet dat de remake niet mooi is (begrijp me niet verkeerd) maar het orgineel is het net ff meer.

desalniettemin prachtig duiker(tje)

Dat is simpel…

Absoluut de Sub no-date!!!
Op een duiker hoort geen date dus die andere 2 vallen af.
De Omega is een heel ander horloge, veel te kitsch

astonmartin Schreef:

zeer geslaagde keuze,één ding vind ik wel jammer!
had doorgespaard voor het orgineel.

niet dat de remake niet mooi is (begrijp me niet
verkeerd) maar het orgineel is het net ff meer.

desalniettemin prachtig duiker(tje)

thnx, ik wilde geen vintage omdat ik hem wel moet kunnen dragen en moet hoeven uitkijken voor een druppen regen etc.
volgens mij liggen de prijzen van een ploprof 1200 en 600 niet zo heel ver uit elkaar dus dat was het probleem niet.

2 of 3.
Mijn voorkeur voor zo’n “tool-watch” zou zijn # 2, een datum is toch wel handig op een horloge voor dagelijks gebruik.

1 en 4 vallen af: 1 is te groot (ik heb 'm weleens 5 minuutjes omgehad - hij is echt heel groot!), 4 vind ik persoonlijk spuuglelijk.

Groet
Mark

Ah, ik zie net dat je de plofplofplof al gekocht heb - nou ja, smaken verschillen :slight_smile:
Van harte geluk ermee. Veel draagplezier.

Smaken verschillen, dat maakt deze hobby zo leuk!

groet
Mark

RC Schreef:

Dat is simpel…

Absoluut de Sub no-date!!!
Op een duiker hoort geen date dus die andere 2
vallen af.
De Omega is een heel ander horloge, veel te kitsch

Ik ben ook wel aardig puriteins/traditioneel ingesteld qua horloges maar …op een duiker hoort geen date… heb ik nooit begrepen. Sterker, ik vind het onzin! Duikers die op een klus zitten hebben onderwater idd geen datum nodig (daarom is de datumpuist aka loup wél discutabel) maar als ze “boven” zijn, bijvoorbeeld aan boord van het schip, mogen ze het horloge toch wel omhouden? En dan is een datum toch weer wel handig? Zeker als ze weken lang op expeditie zijn kan een datum best practisch zijn.

Ook het stempel kitsch voor de PloProf vind ik vreemd. Maar goed, smaken verschillen.

Overigens zou ik voor de Dweller zijn gegaan, maar de PloProf is wel een horloge met een eigen karakter. En da’s top! (tu)