Niks mis met alle 4 maar ik ben al wat centjes opzij aan het liggen voor de Deep Sea! Werkelijk een fantastische klok om de pols,geloof me.
Verleden week heb ik een Ploprof even omgehad en ik had het gevoel dat ie me niet stond al vind ik hem heel mooi!
1e : rolex seadweller (uitverkocht, robuust en met datum)
2e : rolex sub no-date(De klassieke sub, maar helaas zonder datum en iets minder robuust)
3e : rolex deep sea (Robuust en nette maat, wel iets poenerig met alle text)
4e : omega ploprof (Wat een apparaat, een klassieker, wel op mesh, maar erg veel geld voor zo’n brok staal)
(5e: Rolex sub date) (Datum loep is beetje bah.)
Vind de deep sea by far het mooiste van dit rijtje, is net even wat anders en de meeste robuuste variant binnen het rolex portfolio. Toch zou het prijsverschil met een sub mij doen kiezen voor de sub no date, het prijsverschil met de deep sea is het mij niet waard.
Succes met je keuze, ik kan mij vervelender bezigheden op de zondagmiddag voorstellen;)
De Deep Sea valt af omdat ik de tekst op de binnenring foeilelijk vind(td). De Omega Ploprof vind ik persoonlijk te massaalB)-. De Sub no-date heeft geen datum…wat ik toch wel erg gemakkelijk vind. Qua uiterlijk is deze verder vergelijkbaar met de SeaDweller(tu).
Blijft over; De SeaDweller. Prachtig hoe dit horloge de eenvoud, functionaliteit en kracht uitstraalt:}. Voor mij absoluut te duur, maar niet voor niets een voorbeeld voor vele Tribute-to-varianten.
Als Omega liefhebber zou ik beslist voor de Ploprof gaan. Het leuke aan dit horloge is dat het meer “wristpresence” heeft dan de drie Rolexen bij elkaar. En mocht je ook écht gaan duiken dan is dat tevens de meest praktische duikhorloge wat je je kan wensen. Goed te bedienen ook met een handschoenen, een geblokkeerde bezel.
Overigens wil ik niet suggereren dat ik Rolex niet mooi vind, maar als ik voor een Rolex zou kiezen dan zou het de Milgauss LV zijn. Jammer van Rolex in het algemeen vind ik de lelijke sluiting, en het feit dat ze qua diameter in mijn optiek net iets te klein zijn.
Maarre… wel een luxeprobleem om tussen die vier klokken te “moeten” kiezen!
Ik heb die omega in het echt gezien, schitterend ding, maar vind het meer iets als je ook beroepsmatig iets met duiken doet of een amateur bent die veel duikt. Het is een horloge die ik absoluut ook wel zou willen, ook om de historie en de looks, lekker anders dan de rest, echter een rolex kun je ook eens om naar je werk of feesten en partijen.
V.w.b. de rolex zou ik uit praktische overwegingen voor de sub no date gaan, ook vanwege zijn maat. Er vanuit gaande dat ik zo’n horloge aanschaf om hem vaak te dragen en er ook daadwerkelijk mee te gaan zwemmen/duiken enz. De Sea Dweller vind ik de mooiste, tegelijkertijd zou voor mij de drempel om dat te doen met zo’n duur horloge vrij hoog zijn…dan zou ik misschien toch eerder een Oris duiker aanschaffen of een mooie Seiko.
Al met al zou ik de Sea dweller of de Omega kiezen, meteen ook weer de duurste en grootste,tja zal wel compensatie gedrag zijn:D
En tenslotte: kan je een een prijslijstje posten van wat die dingen “ongeveer” kosten ?
Mijn wish-list is bijna rond; ik koop nu nog enkel wat ik echt wil, zeer bijzonder vind, en quasi zeker van ben dat ik ze ga houden. Die Ploprof doet me wel wat, maar ik vrees dat ie wellicht te groot om de pols zal zijn.
De Sub ND staat qua Rolex bovenaan. De rest zou ik niet eens naar omkijken. Gewoon, omdat het allemaal afgeleide modellen zijn. Maar… uit deze serie zou ik de ProPlof nemen.
Je kiest dit soort horloges niet uit een soort bescheidenheid: als je uit dit rijtje wat kiest, kies je ook voor wrist-presence. Nou, dan maar helemaal: de ProPlof! En hoe vaak zie je die nou in het echt?
Kom je toch weer terug op de Rolexen, denk dan eens aan een GMT met een Pepsi Bezel. Ook mooi.
Menno
Eerlijk gezegd zou ik voor deze gaan: te ruil tegen een Rolex op het TZ-UK forum,
kogel is door de kerk
ik ben er uit, van de week ophalen en dan natuurlijk ook meer info
heren in ieder geval bedankt voor de info , ik heb er zeker wat aan gehad
Qua model zou ik voor de seadweller gaan. Echter is het merk Rolex voor mij zo verpest door alle patsers dat ik er nooit eentje zal kopen. Al heb ik het geld er voor.