Help! Welke vintage Omega heb ik hier?

Er zijn er al die uit deze periode niets meer aannemen. Omdat in Bienne de onderdelen ook op raken… …en er 2 jaar garantie op gegeven moet worden indien Certified!

2 likes

Je kan @BelleHeure in Zeist eens proberen. Dat is slechts 20km en een gecertificeerd Omega service center.

1 like

Dank allen voor jullie input zover. Zojuist nog even navraag gedaan bij mijn oom, het is 100% zeker dat er in ieder geval de laatste 40 jaar niets met het horloge gebeurd is. Dus eventuele aanpassingen (en ik geloof jullie direct dat dit geen originele Omega dial is) hebben voor die tijd plaatsgevonden.

1 like

De reden kan allicht vochtschade aan de plaat geweest zijn. Probeer anders Abbiflap’s tip! Mind you, Omega-Certified betekent wel een startprijs voor de service van 750 euro.

2 likes

Dankzij @vouwfietser ben ik inmiddels al iets wijzer geworden! Mogelijk wel een originele Omega Dial, maar hersteld. Dat zou ook het ontbreken van de minuten indicatoren verklaren, en het vreemde lettertype van “Omega”. Verder loopt het horloge zoals te verwachten na een periode van 40 jaar geen service…maar gelukkig/ waarschijnlijk niet iets dat een service niet kan fixen. Tenzij onderdelen echt versleten zijn, dat moet gaan blijken. Tot slot, als de lijst met serienummers die ik teruggevonden heb op internet klopt, dan is dit horloge uit 1947.

8 likes

Oh my. Leuk dit als ik het goed heb gezien na @Ruud link ook.
De tweede code is de referentie 2677.
Afgaande op de indices met 18k kast, die zeer bijzonder van vorm zijn, hier twee voorbeelden van een ander exemplaar. Kijk even naar die verkocht van goudwisselkantoor en het kastnummer… Twee nummers verschil :face_with_monocle:

Conclusie van mijn kant. Ik denk dat de wijzerplaat er waarschijnlijk zo uitgezien heeft.

Van ebay is het kast nummer binnen de 50 van je exemplaar. Helaas zijn niet alle uurwerk nummers zichtbaar.
image

Foto’s via ebay en goudwisselkantoor

1 like

Gaaf! Ik heb deze dial inderdaad meer voorbij zien komen (is wel mooier dan wat ze er bij mij van gemaakt hebben). Enige opvallende verschil naast de wijzerplaat zelf: ik zie op alle afbeeldingen een zwarte secondewijzer, maar die van mij is goud (kleurig). Dus die is mogelijk ook vervangen toen de wijzerplaat gerestaureerd werd.

1 like

Dat lijkt me inderdaad zo het geval. Het lijkt echter wel een geblauwde seconde wijzer, zo op het oog. Niet zwart. Maar goed, moeite van het herstellen wel waard in ieder geval als erfstuk. Succes.

1 like

Goed gezien, maar hetzelfde lijkt me te gelden voor de urenwijzer; het model daarvan klopt niet, die is vrij zeker ook vervangen.

1 like