Help, welke vintage omega is dit?

Ik heb dit horloge als erfstuk gekregen. Het is ergens in de vroege jaren zestig aangeschaft. Ik ben erg benieuwd welk horloge het is. Aangezien hij geen cashback heeft (het uurwerk gaat via de voorkant erin) kan ik dat niet zo 123 bekijken. Wegens wat waterschade een tijd geleden zit er een nieuwe originele kroon op en zitten er wat roestplekjes op de wijzerplaat. De band en perspex zijn niet origineel. Het is een handwinder.

5 likes

Lijkt me een ref. 135.020 met een cal. 601 onder de kap.

9 likes

Klopt het dat één referentienummer in verschillende materialen gemaakt kan zijn? Ik kom die namelijk ook in goud tegen.
Ander dingetje, zoals te zien vergaat het zwart in het midden van de wijzers. Is dit ooit lume geweest en kan dit gerepareerd worden?

Nee, kan niet

Dat kan wel. Zeker in het geval van vergulde kasten heb je bij omega te maken met één referentie. Maar af en toe met gouden kasten ook. Deze :point_down: 168.029 bijvoorbeeld komt veelvuldig in staal of staal met gouden bezel voor, maar ook in volgoud.

In een aantal gevallen staan er bij een gouden horloges dan twee referenties in. Mijn 168.017 heeft bijvoorbeeld ook de referentie 168.009.

De lume is gemakkelijk te vervangen, dan kan elke horlogemaker voor je doen.

3 likes

Weer wat geleerd :+1:

1 like

En het sleuteltje geeft aan welke fabrikant hem heeft gemaakt. Poinçon de maitre

1 like

Bedankt voor alle info, heeft me een stuk wijzer gemaakt. Lume zal ik laten doen bij de volgende service, vier à vijf jaar. Of is dat niet zo prijzig?

Dit klinkt onnodig moeilijk, hadden ze daar niet iets makkelijkers voor kunnen vinden :joy:

Ik denk dat het de voorganger is, referentie 14750. Vroeg model met oude font, rond 1960/1962 geproduceerd.

3 likes

Ik denk dat je gelijk hebt, een 135.020 is doorgaans ook een Seamaster de Ville.
Die laatste toevoeging miste ik al.

2 likes

Ze noemen dit ook wel een pre-De Ville, maar ik ben een beetje allergisch voor dat soort naampjes en toevoegingen :grin:

4 likes

Heb er een op de servicetafel liggen. Zat een kapotte opwindveer in. Bij van de Gevel een nieuwe besteld en komt eerdaags binnen. Zat ook een 601 in.

4 likes

Wat leuk om het uurwerk eens te zien. Bij de afgelopen beurt is bij mij ook de veer vervangen. Heeft iemand aanraders voor het laten vervangen van vintage lume? Bij voorkeur in het Noorden.