Ik heb onlangs mijn eerste horloge gekocht, (de tissot prx powermatic 80) en heb ik de tijd verzet maar weet ik niet of ik de kroon moet dichtschroeven vanwege de waterdichtheid😅. Online is hier niks over te vinden, iemand die dit toevallig weet?
Moest je hem losschroeven toen je de tijd wilde verzetten?
Zo nee, dan heeft hij geen schroefkroon
Edit: Dit model heeft geen schroefkroon.
Je schroeft je kroon altijd dicht (als het tenminste een schroefkroon is) na het verzetten van tijd of datum. Niet alleen ivm water maar ook ivm stof en dergelijk.
Er zitten 3 standen op:
1 is opwinden
2 is de datum
3 de tijd
Nou is de 1ste stand ook de beginstand, als ik meer weerstand geef gaat de kroon niet verder naar binnen.
Dit is de enige belangrijke reactie denk ik.
Ah kijk, top dankjewel!
Mooi horloge hoor.
Ja zeker waar, hij heeft wel iets weg van een royal oak (maar wel iets minder duur😜)
dichtdraaien deze hap!
Altijd dicht schroeven natuurlijk!
HOE dan???
Je Tissot heeft geen schroefkroon, dan valt er ook niks te schroeven
Gewoon dichtdrukken dus.
Naar Rechts draaien is dicht en naar Links is open los!
Beetje aandrukken en dan naar Rechts draaien. = Dicht.
Beter tegen vuil en water.
Heb je dit horloge ook? Hij heeft namelijk geen schroefkroon, dus je uitleg klopt niet en maakt het alleen meer verwarrend voor de topicstarter.
Nogal verwarrend ja
Gewoon helemaal terugduwen in eerste positie en dat was het. 
Hi @steggie
Ik heb hetzelfde horloge in het groen. Zoals je hem op de foto hebt staan is die waterdicht. De reden dat je hem kan draaien is omdat dit ook meteen de wind stand is. 1 klik naar buiten ials om de datum aan te passen.(doe dit alleen als je uren wijzer tussen 3 en 9 staat. De 2e en laatste klik is om de tijd aan te geven.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!
Bedankt allemaal, tenzij die dr over een paar dagen mee ophoudt zal ik jullie er nu niet meer mee lastig vallen😂