Help.. wijzerplaat en/of secondenwijzer voor Omega gezocht!

Geen punt :+1:

1 like

Na de tweede wereldoorlog werden omega uurwerken naar de VS gestuurd en door bedrijven als Wadsworth in lokaal geproduceerde kasten geplaatst (dit om hoge invoer kosten op edelmetaal te ontlopen).

@Serge2 jouw horloge heeft Arabische indexen op de 3,9,12 en wellicht ook 6 posities en sub seconds. Een periode correcte wijzerplaat, in goede staat, vinden is onmogelijk. Veel platen uit die tijd zijn opgemaakt aangezien dit wat gangbaarder was bij service vroeger. Wadsworth referenties zijn zeldzamer en minder gedocumenteerd dan de normale omega referenties en dit bemoeilijkt de zoektocht. Je zou exact hetzelfde horloge moeten vinden om te kijken wat er precies op hoort. Je zou evt wat alerts aan kunnen zetten op veilingsites om te kijken of er ooit een voorbij komt.

Wat ik zou aanraden is, zoals hierboven ook al vermeld staat, een niet lopend horloge met goede wijzerplaat uit ongeveer dezelfde periode te kopen. Met 3-9-12 indices en sub seconds en op die manier een zo correct mogelijk horloge te maken. Goedkoopste oplossing zal het echter zeker niet zijn.

4 likes

Dat vermoedde ik al een beetje, bij Tissot’s zie je vergelijkbare constructies; ook in de UK gebeurde dat volgens mij.

2 likes

Hi, je moet nog even het nummer van het uurwerk zoeken (cal nummer) op het uurwerk zelf. Wat je hier aangeeft is het serienummer (zou dan uit 1946 moeten komen). Als je het caliber weet kan je zo opzoeken wat de maat van de secondewijzer is (met name de hoogte) en verder zoeken. Maar kan je bijvoorbeeld hier vinden (voorbeeld voor een 30T2 wat dit kennelijk niet is). Je ziet de maten dan bij “hands”. Welkom bij het Omega virus. Het betere virus vandaag de dag.

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Omega_30_2

1 like