Help.. wijzerplaat en/of secondenwijzer voor Omega gezocht!

Beste leden,

Vorige week ben ik lid geworden van dit forum en plaatste een foto van twee Omega horloges die van een erfenis kwamen.

Eentje heb ik reeds weggedaan en de andere blijkt een automaat met sub seconds uit 1944. Waarschijnlijk 28,10RA movement (bumper automatic met sweep seconds) (Dit volgens @Vintagemasters)

Eerste kleine ingreep was het plaatsen van een (niet originel Omega) glaasje en bandje. Top! Klokje loopt perfect en je voelt bij het bewegen ook echt het ‘stampen’ van de bumper. In eerste instantie wilde ik het horloge laten zoals het was, maar ik mis een secondenwijzer (kleine ronde tabel onder de as en 6 uur) en de wijzerplaat is helemaal kaal.

Mijn vraag aan jullie: Wie kan me helpen aan:

• een secondenwijzer
  • een wijzerplaat
  • adres/lid, die dit voor me kan plaatsen.

Ik kan het niet helpen, maar het horlogevirus (Omega) heeft me te pakken!!!

Voor de beeldvorming: het gaat om het linker horloge:
In het uurwerk staat nummer: 10812583 en 17 jewels. Meer informatie kan ik niet uit het uurwerk halen.

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Serge

IMG_0092

1 like

Vaak komen goede platen niet los voorbij…

Wellicht online een goede niet werkende variant van jouw model proberen te kopen en de plaat swappen…

1 like

Dank je voor je bericht, maar ik weet niet hoe de originele voorkant eruit ziet, noch de diameter van de plaat.

Wel een goed idee, maar ik ben erg nieuw in dit soort zaken…

Zo te zien heb je ook een urenwijzer nodig. Wat er nu op zit lijkt mij niet origineel

Nee dat klopt, nogmaals ik heb geen idee hoe het horloge er origineel uit moet zien.

Als je afbeeldingen of een naam hebt, (of passende delen…) hou ik me graag aanbevolen.

Heb je het originele achterdeksel nog? Daarin staat meestal een ref. nummer wat zoeken al vergemakkelijkt.

Kan het deze zijn|?

Als het al origineel is…
Wadsworth gold filled
DW 240T 687397

Daar lijkt iemand met een markeerstift omega op gekalkt te hebben…
Dat kan je dan net zo goed zelf doen…

Ook hier klopt niet veel van…

Je zult iets als deze moeten zoeken

Dit is een:Omega 28.10 RA PC 17 jewels cal. 340 “bumper” automatic bjr 1946

Succes met je zoektocht!

1 like

Ook deze zou kunnen

Dit is een Omega 28.10 RA PC 17 jewels cal. 342 “bumper” automatic bjr 1951

Evt mag je deze wel van me overnemen, is geserviced maar heb 'm nog nooit gedragen…

Dat ligt aan de prijs… Wat zou je er voor willen hebben?

Je hebt een pb :wink:

1 like

dank je wel

Dit is volgens mij wel een redial :thinking:

Denk ik wel origineel, hier een link naar een met dezelfde aanduidingen in het achterdeksel.
Wijzerplaat is wel anders, maar destijds bestonden er tientallen verschillende wijzerplaten in hetzelfde type horloge.

https://en.omega-vintage.hu/product/omega-wadsworth-dw-2402-cal351-1947

Dat klopt helemaal, is in Italië professioneel naar het origineel gedaan maar doet niets af aan de wijzervorm, kast, ref. en uurwerk die origineel zijn :wink:

Het geeft ts een idee waar hij naar op zoek kan gaan hetgeen mijn achterliggende gedachte was…

1 like

Dit is b.v. echt geen chronometer hoor, cal nr is voor mij ook niet te zien. :wink:
Ik weet niet welk cal ts heeft in zijn Omega dan zou je kunnen zoeken op 30.10 of 28.10. Ik heb 28.10 voorbeelden gegeven in de veronderstelling dat…etc.

Ik had het over de nummers in het achterdeksel van het horloge van ts, niet over dat uurwerk op ebay.
Zo’n los uurwerk is zoals je zegt lastig te plaatsen omdat je geen idee hebt uit wat voor ref. het komt.

1 like

Oké excuus!

1 like