Vorige week ben ik lid geworden van dit forum en plaatste een foto van twee Omega horloges die van een erfenis kwamen.
Eentje heb ik reeds weggedaan en de andere blijkt een automaat met sub seconds uit 1944. Waarschijnlijk 28,10RA movement (bumper automatic met sweep seconds) (Dit volgens @Vintagemasters)
Eerste kleine ingreep was het plaatsen van een (niet originel Omega) glaasje en bandje. Top! Klokje loopt perfect en je voelt bij het bewegen ook echt het ‘stampen’ van de bumper. In eerste instantie wilde ik het horloge laten zoals het was, maar ik mis een secondenwijzer (kleine ronde tabel onder de as en 6 uur) en de wijzerplaat is helemaal kaal.
Mijn vraag aan jullie: Wie kan me helpen aan:
een secondenwijzer
een wijzerplaat
adres/lid, die dit voor me kan plaatsen.
Ik kan het niet helpen, maar het horlogevirus (Omega) heeft me te pakken!!!
Voor de beeldvorming: het gaat om het linker horloge:
In het uurwerk staat nummer: 10812583 en 17 jewels. Meer informatie kan ik niet uit het uurwerk halen.
Denk ik wel origineel, hier een link naar een met dezelfde aanduidingen in het achterdeksel.
Wijzerplaat is wel anders, maar destijds bestonden er tientallen verschillende wijzerplaten in hetzelfde type horloge.
Dat klopt helemaal, is in Italië professioneel naar het origineel gedaan maar doet niets af aan de wijzervorm, kast, ref. en uurwerk die origineel zijn
Het geeft ts een idee waar hij naar op zoek kan gaan hetgeen mijn achterliggende gedachte was…
Dit is b.v. echt geen chronometer hoor, cal nr is voor mij ook niet te zien.
Ik weet niet welk cal ts heeft in zijn Omega dan zou je kunnen zoeken op 30.10 of 28.10. Ik heb 28.10 voorbeelden gegeven in de veronderstelling dat…etc.
Ik had het over de nummers in het achterdeksel van het horloge van ts, niet over dat uurwerk op ebay.
Zo’n los uurwerk is zoals je zegt lastig te plaatsen omdat je geen idee hebt uit wat voor ref. het komt.