Mij werd dit horloge aangeboden, om te ruilen tegen mijn
Seiko Lord Marvel 36000
Is dit een legit Zodiac model of is het een nepperd?
Ik ben niet bekend met vintage Zodiacs.
Uw hulp wordt zeer gewaardeerd!!
Ik heb dit specifieke model niet eerder gezien. Maar misschien vind je in dit artikel wat aanknopingspunten Affordable Vintage: 1970’s Zodiac SST 36000 - Worn & Wound
Hier heb je ook nog wat info
Groeten en succes
Iwan
Zodiac was vroeger een gereputeerd merk en vooral de duikhorloges van toen zijn gewild. Er zijn me echt geen fake Zodiac’s bekend (ondanks dat het standaardantwoord is dat zelfs Casio’s van 10 euro worden nagemaakt ) , wel frankens (uurwerk, wijzers, bezels).
Vanaf de quartz crisis en het vroege Fossil tijdperk stelt het merk niet veel meer voor in verzamelaars kringen. Laatste jaren ziet het er weer wat beter uit met re-issues van vintage toppers.
Kortom, dit lijkt me gewoon een degelijke vintage dresser, maar qua waarde heb ik geen idee. Als deze kleiner is dan 35mm zou ik er sowieso weinig voor geven.
Ben ook geen kenner van zodiac maar ik zie in bovenstaande 0 red flags.
Zitten alle lume dots nog op de plaat.
Ja alle lume dots zijn er.
Ik vind hem erg mooi. Ik ben erg benieuwd ofik er nog achterkom welk model het is
Ik heb een klein vermoeden dat het een frankenwatch is. Ik heb hem nog niet open gemaakt. Hopelijk vergis ik me.
Ik vraag het ff aan de horlogemaker die heel veel van Zodiac weet en mij ook 2x aan een NOS kroontje wist te helpen! Franken of niet… mooi ding!
Hey. I do not recall seeing one exactly like that. I have seen that case body before, used for a few different models, but am not used to seeing that style of back on it. Also, most model numbers in that era were 6 digits, not 7. So that one is a bit puzzling
So I’m not saying with certainty that it’s a Franken watch, but there are some “different” things about it
Ik: thnx mate
No problem, sorry I didnt have more info for you. I feel like I’ve seen 95+ percent of the Zodiac models over years, but every once in a while there is one I havent.
Dankjewel! Ik ben echt een total noob vwb Zodiac. Ik heb deze geruild met mijn Seiko Lord Marvel 36000 high beat.
Die ziet er nog heel mooi uit
Waarom dacht je dat het een frankenwatch was? Overigens kan t dat nu nog steeds zijn als de movement + plaat van kast geswapped is.
Regardless, ik geloof er wel in. Volgens mij gewoon legit.
Ik kon dit model nergens vinden. Je hebt gelijk dat het nog steeds een samengesteld horloge kan zijn. Maar met het correcte uurwerk maakt me dat wat minder uit.
Mooi ding, lijkt op de Glorious maar dan net niet. Legit of niet de Marvel is altijd verkrijgbaar.