Help!

Goedemorgen,
Mijn JLC Master Quartz liep onregelmatig. Ja ook een quartz kan dat blijkbaar…
Dus naar de (JLC) dealer om na te laten kijken. Kreeg gisteren een telefoontje dat het kaliber LeCoultre 352 niet meer is te repareren, omdat er geen onderdelen meer van zijn. Dus is het voorstel er een nieuw kaliber LeCoultre 625 in te plaatsen. Kosten €444,00 Tja wat moet ik doen, zou ik voor een second opinion gaan of gewoon laten maken/vervangen? Wat ik begrijp is dat een quartz uurwerk niet zo duur hoeft te zijn, maar het is wel een quartz van JLC… Wie o wie kan mij helpen wat te doen?

Als een quarts onregelmatig loopt is dat meestal te wijten aan plakkende of opgedroogde olie, dus met een onderhoudsbeurt zou dat moeten lukken.
Bij zware stoten kan de quarts ontregeld zijn en loopt het uurwerk ook fout. Maar ik denk toch aan de eerste optie.
Vraag eens bij een horlogemaker.

Goedemorgen Freddy,
Tja het horloge is dus nu bij JLC (NL of Duitsland?) en de opgave is dat het niet meer te repareren is. En helaas ken ik geen horlogemaker, alleen juweliers die de horloges opsturen…:frowning:
Kent u een horlogemaker in het Gooi, of hoe ik er een kan vinden? Dat is altijd handig, ook voor mijn overige horloges.
Bedankt.

Ik heb nog zo’n JLC liggen die je als donor zou kunnen gebuiken. Kost maar 300 euro. Krijg je dan ook nog een kast, plaat, glaasje enz enz bij :smiley:

Henrico,
Ik woon in Belgie en ken geen horlogemakers in Nederland.