Help!

Ik heb de mogelijkheid een JLC MGT te kopen voor een redelijke prijs. Ik heb echter al de nieuwe Master Control. De oude vind ik wel mooier (imho een van de mooiste horloges ooit geproduceerd), de nieuwe eigentijdser. Wat vinden jullie er van om deze twee naast elkaar te hebben? Dat is nl. wat ik nu overweeg. Een optie is de MGT kopen en wellicht als ik het over mijn hart krijg de MC op termijn verkopen. Mijn “slechts twee horloges tegelijkertijd” beleid dreigt nu serieus in gevaar te komen. Ik moet snel beslissen, dus alle input stel ik erg op prijs!

Wat heb je ookweer naast de MC?

Zelf zouik ook dolgraag de oude MGT willen, die staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik zou dus zoiezo die erbij nemen, welke van de overige 2 dan weggaan, dat is iets wat je denk ik het beste zelf kan overwegen.

2 JLC is natuurlijk wel heel bijzonder, en op diemanier kan je ze ook het beste vergelijken welke je nou wil vekoopen of houden. Als je nu bijv. de MC verkoopt en de MGT bevalt je toc niet, dan is het zonde dat je ze kocht en verkocht. Met beiden in je collectie kan je ze langszaam aan vergelijken. :slight_smile:

Deze taktiek heb ik ook overwogen. Daar zit zeker wat in. Mijn punt is: de twee lijken dermate sterk op elkaar dat ik me afvraag of het niet dubbelop is. Zal ik ze allebei nog wel dragen (wat wel een must is voor mij: ik koop geen horlogers alleen om naar te kijken)? Ze zijn voor dezelfde gelegenheden ontworpen. Ik weet dat jij een sterke voorkeur heb voor de MGT, Jaap-Wim. Puur uit esthetisch oogpunt heb ik die voorkeur ook. Maar goed, de MC heeft ook zijn verlokkingen: het nieuwere uurwerk met keramische lagers en variabele inertia balans dat bovendien zichtbaar is. Bovendien is hij door zijn ontwerp wat “sportiever”, maar altijd chic. Ach ja, Gerard bezit 3 Speedy’s en weet dat goed te verantwoorden. Ik heb nog zitten denken: misschien moet ik me er wel op toeleggen de opeenvolgende Master Control’s te verzamelen. Zelf vind ik die simpele uitvoering (en de RDM) wel het fraaist.
De andere bezitting is de Sinn 856. Die is meer voor het grove werk. Die houd ik er om die reden sowieso bij. Levert bij verkoop toch niet serieus veel op.

ik zou hem erbij kopen, en er een cognac kleurige struisvogel band op zetten, en op de JLC die je al hebt een zwarte kroko, dan kun je ze prima allebei hebben. Heb je het geld ervoor, direct kopen en ze allebei houden!

Kopen !

Als je na een tijdje merkt dat je voorkeur naar 1 van de 2 uitgaat, kun je de andere altijd nog de deur uit doen…

laat 't me dan even weten :slight_smile:

Groet
Mark

Bedankt voor jullie reacties. Stel ik erg op prijs. Wonderbaarlijk genoeg wijzen die allemaal dezelfde kant op :0… Dus eigenlijk kan ik nu niet anders beslissen. Ik laat jullie weten hoe dit afloopt. By the way het is een SS en geen RG uitvoering.

NB de wijzigingen betreft de smiley die niet werkte!

Smiley doet het nog steeds niet volgens mij. :wink: :smiley: :stuck_out_tongue:

En SS vind ik zelf de mooiste versie. Ben je er voor jezelf al uit of zit je er nog steeds over te dubben? Lastige keuze, maar wel een heel mooie die niet iedereen krijgt. Hoe dan ook, uiteindelijk kan je niet echt fout gaan.

(al zou het toch wel fijn zijn als je beide JLC hebt gehad en dan een meer gegronde keus hebt kunnen maken omdat je ze dan echt met elkaar hebt kunnen vergelijk… :wink: )

Ja ik dub nog steeds een beetje. Hoewel de vraagprijs zeker bepaald redelijk is te noemen gaat het natuurlijk nog om steeds om een aanzienlijk bedrag. Waarschijnlijk ga ik het wel doen. De MGT wordt natuurlijk steeds zeldzamer en idd heb ik zo de gelegenheid om na verloop van tijd afstand te doen van de versie die me uiteindelijk het minst bevalt. Of het daarvan ooit komt weet ik niet. Aan dat idee van afstand doen alleen al moet ik nog erg wennen. Als het zover komt en de MC moet gaan, dan zal ik Mark als eerste inseinen!

Heb je ze al beide om mogen hebben, het lijkt misschien een hele stomme opmerking, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je op dat moment dan echt verliefd wordt op één van de twee.

Persoonlijk vind ik de MGT prachtig, maar dat komt ook dat ik van de simpele ‘kleine’ (37 mm is volgens mij nog steeds redelijk, maar tegenwoordig) horloges houd, alhoewel ik alleen nog maar mag dromen van een JLC.

Ja ik heb ze beiden omgehad. 37 mm is tegenwoordig idd aan de kleine kant, maar ik vind het zelf wel ingetogen chic. Ik houd helemaal niet van die hele grote klokken. 40 mm is voor mij het maximum. Maar goed, ik heb dan ook vrij smalle polsjes. houd van kale modellen met niet te veel complicaties. Chrono’s bijv. vind ik over het algemeen minder aantrekkelijk. Ik vind beide modellen prachtig, gedeeltelijk om andere redenen. De MC vanwege de techniek en het meer “sportieve” (voor zover je daarvan kan spreken) karakter, de MGT vanwege de prachtige esthetiek.

Nou ik ben vandaag de MGT gaan bekijken, maar wat een teleurstelling. Mij was verteld uit 2003 in zeer goede staat maar de lunette was behoorlijk bekrast en zelfs het glas had een krasje (dat laatste stelde niet heel veel voor, maar ik stoor me daar wel aan en het geeft toch te denken hoe met het horloge is omgesprongen). Ik kan me niet voorstellen dat een van mij, laat staan zo’n mooie JLC, er ooit na drie jaar zo beroerd uit zou zien. Ik ben echt afgeknapt. De ellende is wel dat ik nu ik hem weer eens om de pols heb gehad wel zeker weet dat ik de MGT uiteindelijk toch wil hebben, alleen niet dit exemplaar. Ik ga nu dus op jacht. Als jullie wat ter ore komt houd ik mij aanbevolen. Ik baal :frowning: :(:(!

Vervelend te horen dat het toch niet helemaal is wat je dacht dat het zou zijn. Altijd vervelend, helemaal raar dat er met zo’n horloge zo ruig wordt gedaan. Maar goed dat je 'm dan hebt laten liggen, wie weet had het uurwerk er dan nog wel slechter aan toe geweest. Heb jezelf een hoop ellende bespaard (denk ik).

Ik kijk rond naar een MGT hoor, je hoort nog van me. :wink:

Jaap-Wim, bij chrono.24.com staat er sinds vandaag een te koop in Duitsland, die er zo op het oog goed uitziet. Ongeveer voor een vergelijkbaar bedrag. Helaas wordt die particulier aangeboden. Weet jij een manier om de betaling rond te krijgen en toch enige zekerheid te hebben dat het horloge ook daadwerkelijk in mijn bezit komt?

Heb je zojuist een PM gestuurd. :wink:

Wat die verkoper betreft, je zou eens kunnen google’en op z’n mail adres, vragen naar z’n naam en die naam intikken bij Google, vragen op diverse fora etc. Dat is wat ik zou doen, ik geloof trouwens dat als het een particulier is je gewoon van bank naar bank kan betalen. Stel dat je het wantrouwt na een tijdje en je hebt toch al betaald, dan kan je geloof ik wel je geld terugvorderen (vraag dit ff na bij de bank, dit weet ik niet zeker).

Je kan ook vragen waar hij woont en als hij dicht bij de grens woont ergens id buurt van de grens afspreken. (of jij moet bijv. in Den-Haag wonen, dan is het voor jou weer een heel eind reizen). Betere tips kan ik momenteel ff niet bedenken. :wink: