Ik ben gecharmeerd van tag heuer horloges. Nu heb ik een mooie gevonden via Catawiki. Ik bood 550, hun expert verwachtte een opbrengst van 14-1600 euro. Ik kreeg ook gelijk de melding dat mijn bod te laag was en niet de minimum verkoopprijs gehaald heeft. Begrijp ik maar dacht kijk even naar verdere biedingen en ga daar in mee. Nu is er verder niet op geboden en is de veiling afgelopen. Helaas… tot mijn verbazing krijg ik net een mailtje dat de verkoper alsnog akkoord gaat met mijn bod. Blij mij maar het roept ook wat vraagtekens op. Is hij dan wel echt, of is de schatting expert veel te hoog etc. Voordat ik nu blind ga kopen dacht ik ik vraag hier even om advies. Is dit een goede deal of zie ik iets over het hoofd?
Over de waarde of de hoogte van je bod kan ik niet oordelen, wel over de manier van zaken doen. Het is mij namelijk ook overkomen dat ik “te laag” had geboden en de aanbieder uiteindelijk contact met mij opnam. De expert zit over het algemeen wel aan de hoge kant hoor, maar die moet ook aan zijn eigen commissie denken…
Ik durf zo niet te zeggen of deze echt of nep is. Ik heb zelf nooit een Link gehad en ken ook niet alle uitvoeringen van de SE/L en Link. Maar wat mij wel meteen opvalt is dat de kenmerkende band ontbreekt.
Prima prijs dan toch? Goede band er bij zoeken, goede foto’s maken zodra hij binnen komt en dan hier op HF laten kijken of het een authentiek horloge is. Anders stuur je hem gewoon weer terug.
Brand : Tag Heuer
Model : Link Calibre 6 Automatic
Ref : WJF211C
Movement : Automatic
Case : Steel
Diameter : 39mm without crown
Strap : Changed, handmade leather strap
Strap length : 20cm with case
Clasp : Original deployment clasp
Condition : Worn&Very good condition
Extras : It has box and Unsigned Clear Certificate
Van tag heuer weet ik zo goed als niets maar wat mij opvalt is dat hij niet goed uitgelijnd is en ik vraag me af of de kroon er wel recht op zit.
Misschien kunnen de mensen met meer verstand er even naar kijken.
Succes
Ja, de uitlijning zie ik ook! En dat is typisch een Seiko issue. Geen van mijn TAG Heuers die ik ooit gehad heb was niet goed uitgelijnd.
Kroon vind ik lastig te beoordelen. Dat kan ook de foto zijn.
Even los van het horloge want daar heb ik geen kennis van maar ‘expert’ op Catawiki zijn kan ik beter dan die ze nu hebben. Dat voegt voor niemand iets toe behalve voor CW doordat ze een valse schijn van kennis, verkoopprijs en authenticiteit creëren.