Helpen denken

Hey iedereen,

Vorige week ruilde ik mijn Meistersinger voor een andere Meistersinger. Jammergenoeg heb ik deze niet in ontvangst kunnen nemen.

Gezien ik de intentie had de Meistersinger te dragen op mijn huwelijk ben ik nu reeds aan het denken om nieuwe fondsen te vergaren om toch een bijzonder horloge te kunnen dragen op die bijzondere dag.

Ik heb al zitten rondkijken maar wil niets gemist hebben! Daarom mijn vraag om te helpen denken…

Wat zoek ik:
Automaat of handopwinder,
Diameter tussen 42 en 45mm,
Geen duiker of PVD
Zwarte wijzerplaat.
Geen romeinse cijfers.
Chrono mag, maar geen drukke wijzerplaat (bv als een breitling navitimer)
Budget ong 1500€

Waar had ik al aan gedacht:

Pellikaan Flying dutchman II

Steinhart Nav B-chrono

Tag heuer calibre 5 (tweedehands, maar is slecht 39mm)

http://www.watchonista.com/sites/default/files/watchographer/2914/tag-heuer-calibre-5-automatic-4_l.jpg

Wat mij ook kan bekoren maar sterk boven budget zijn de speedmaster pro en tag heuer carrera caliber 16

Dit vraagt mijns inziens om een toelichting!
Advies bovendien lastig, omdat ik het best wel heel verschillende type horloge’ s vind.

Na overeenkomst met het HF-lid hebben we elk ons horloge verzonden.
Ik heb echter het pakket met daarin een zakje suiker ontvangen ipv met het horloge.
Iemand van de pakketdienst heeft de meistersinger ontvreemd.

Gelukkig werd er verzekerd verzonden maar dat is eerlijk gezegd maar een magere troost…
Nu proberen we de verzekerde waarde terug te krijgen natuurlijk. Maar wanneer dat in orde zal komen?
Dan ben ik waarschijnlijk al lang getrouwd.

Even heel duidelijk ik heb geen enkel vermoeden en ben er absoluut van overtuigd dat enkel de pakketdienst (toch die ene dief) schuld treft. Het pakket is duidelijk niet in origineel verzonden toestand aangekomen.

Dank voor je toelichting, verduidelijkt veel, droevige toestand overigens. succes met je zoektocht. :ok_hand:

Oef…dat is k#t om te horen.
Succes in ieder geval.

Uit bovenstaande 3 is de Tag toch wel het mooiste.
Lekker strak, niet te druk. Ideaal “trouw” horloge :slight_smile:

+1 voor de Carrera

prachtige klok en dank voor de tip :wink:

Erg mooi:

Hmmm dat verhaal is op z’n zachts gezegd best wel balen.

Qua horloge keuze, de Pellikaan !
Zonder twijfel, vooral omdat je aangeeft toch het liefst een rustige wijzerplaat te willen hebben , dan zou de steinhart voor mij afvallen.
Persoonlijk denk ik ook, vooral omdat het voor de bruiloft is, dat een hele rustige wijzerplaat het mooiste is.
De nadruk moet dan op je kleding liggen met eventueel hulp van de manchetknopen maar niet op je horloge.
Tenminste , mijn mening.

Succes met je keuze.
Pieter.

1 like

Na je verhaal te lezen:

Op

1.Tag Calibre5
2.Pellikaan
3.Steinhart (heel mooi maar imho niet iets voor op je trouw)

Misschien nog iets voor jou:

Oris Big Crown
Hamilton dress Jazzmaster-Viewmatic

Alvast veel succes met zoeken Firly

kan je kwijt over welke pakjesdienst het gaat?

+1

1 like

Ik zou ook voor de Tag gaan. In elk geval geen hommage op je huwelijk, dus geen Steinhart.

Eventueel als aanvulling ,

Hamilton jazzmaster petit second

Staudt.

Frederique Constant, deze alleen even als voorbeeld,
http://www.frederique-constant.com/wp-content/uploads/2014/03/H-FC-705N4S6.png

Pieter.

Ik vind het een raar verhaal. Pakjes die niet internationaal verzonden zijn behoeve ook niet geopend te worden.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Vervelend zeg! In elk geval dacht ik meteen aan de NOMOS Glashütte Club Automat Datum Dunkel - een ongebruikelijk grote NOMOS met z’n 41,5mm. Wel wat boven budget, maar op chrono24 etc. zou je denk ik wel een ongedragen exemplaar moeten kunnen vinden die bij je maximum in de buurt komt.

2 likes

@vierport Het was een internationale zending (ik ben Belg) maar eigenlijk dient geen enkel pakje geopend te worden. Jammer genoeg heeft niet iedereen dit door…

@jonathan was via PostNL

@BadBoy die staudt ga ik ook eens opzoeken

Wat een rot situatie.

Misschien een Oris

Wat een vervelend gedoe zeg! Succes met de afhandeling.

Zelf ga ik ook trouwen binnekort, en doe dan helemaal geen horloge om. Even een dagje niet bij de tijd.

Maar voor als je wel eentje bij je wil dragen, zou ik gaan voor de Carrera calibre 5. Niet te opzichtig, maar ook niet onzichtbaar. Prachtig model.

Fijne dag gewenst alvast.

Een Oris BC4 chronograaf wellicht? Iets heel anders, maar wel een serieuze klok. Past netjes binnen je budget. Ik heb m gekocht in nov. 2014, maar ben aan 't oriënteren op wat anders. Incl. zwart leren band. PB kan altijd.

De Tag.

Prachtig ingetogen klassiek horloge.

Elf.