Een paar weken geleden ben ik afgestudeerd als maritiem officier en ik mag van mijn vader een horloge uitzoeken tot 4.000,-. Nou weet ik wel wat ik mooi vind, maar ik heb total geen verstand van uurwerken of eventuele problemen die horloges met zich meebrengen etc. Ik hoopte dat jullie mij daarmee zouden kunnen helpen.
Mijn interesses gaan erg uit naar nautische/duikhorloges, als dat zo heet. In ieder geval wat een relatie heeft met water/oceaan.
Hopelijk zouden jullie mij kunnen helpen met het vinden van een geschikte en mooi kwalitatief horloge.
Rolex Submariner no date, Breitling Superocean Heritage (meer duiker looks dan een echte duiker), Omega Seamaster Planet Ocean, om maar een paar te noemen.
Rolex Submariner no date, Breitling Superocean
Heritage (meer duiker looks dan een echte duiker),
Omega Seamaster Planet Ocean, om maar een paar te
noemen.
Beste Wesley,
Ik heb weleens gehoord dat een breitling in waarde daalt, klopt dat? want ik vind namelijk de Breitling Superocean Heritage erg mooi!
En een IWC Aquatimer, is dat wat? Ik kijk nu naar Breitling, IWC, Rolex en Panerai.
Je hebt veel mogelijke keuzes, veel wordt bepaald door je eigen smaak en ook het budget.
Als je een echte leek bent is het misschien goed om het volgende te weten.
Je kan gaan voor een batterij aangestuurde quartz horloge. Deze zijn meestal goedkoper in aanschaf en in onderhoud en ze zijn accurater. Zeker als je er één hebt die thermogecompenseerd is. Zolang de batterij goed is, zou het horloge moeten werken zonder dat je er veel moet naar omkijken. Ik weet niet hoe lang een batterij meegaat, in mijn Seamaster nu toch 2 jaar.
Je hebt automatische horloges, waarbij de beweging van de pols een rotor doet draaien rond een as. De draaiende rotor zorgt voor het opwinden van een veer (of meerdere veren). Als de veer zich ontspant geeft deze zijn opgeslagen energie geleidelijk af aan het gangwerk van het horloge en drijft het horloge aan.