Helson Shark Diver 42 Brass

Ik ben eigenlijk aan het sparen voor een ander horloge, maar bloed kruipt waar het niet gaan kan en heb al sinds december geen nieuw horloge meer gekocht. Ik ben serieus in de verleiding gekomen om de SD te kopen, in het blauw.

Specs zijn netjes:
Case: Brass
Ø 42 mm - height 14.5 mm - lug distance 22 mm.
Screwed crown w. side protection
length, lug to lug 51.5 mm,
Sapphire crystal: 3 mm thick - inside AR coated.
Water resistance: 500m/1.640 ft
Dial, hands and bezel coated with
swiss SuperLuminova
Strap: Comfortable 22 mm rubber strap with 20mm brass buckle
Movement: 24 Jewel Japanese NH35 Japan automatic

Iemand ervaring met het horloge? Ik heb wel reviews gelezen van de andere versies (ETA en Miyota) maar geen uitgebreide van de NH35 variant. Ik neem aan dat de afwerking etc. vergelijkbaar is, of goedkoper uurwerk ook goedkopere afwerking?

Prijs is $349 ofwel €322 ongeveer inclusief verzenden. De invoerrechten variëren van 0 t/m 5% (wanneer gebruiken ze welk percentage?) en daarover nog eens 21% BTW, dat zou in het slechtste geval betekenen dat het horloge €410 kost. Of heb ik hier nog iets gemist?

Geen ervaring met specifiek deze maar ik heb een Helson SD 44 gehad met een Miyota. Geweldig horloge. Ook heel compleet afgeleverd met stalen band en rubberen Hirsch Extreme. Service is ook heel goed. Ik vroeg er een bruin leren band bij omdat ik eerder had gezien dat deze er eerder ook bij zat. Kreeg deze kosteloos erbij.

Een leren band zit er helaas niet bij, staat 'm waarschijnlijk ook goed.