Helson sharkdiver

Ik ben nog niet zo lang lid, maar ben al een tijdje op zoek naar diver.
Nu ben ik op het internet de Helson Shark Diver 40/42 mm tegen gekomen.

Ik ben benieuwd naar ervaringen betreft dit merk en dit model, wellicht zijn er ook suggesties met alternatieven welke vergelijkbaar zijn en niet overzee komen.

Ik hoor het graag van jullie.

1 like

Kan je vertellen wat je zoal waardeert aan deze specifieke duiker? De maat, dial kleur, bezel, etc?
Dat helpt bij het noemen van alternatieven.

Heb je thalassofobie? Helson komt uit Hong Kong, en dat bestaat uit (veel) eilanden hoor.

Best goed gemaakte horloges wat ik lees, maar heb er nooit een vastgehouden. De 40mm heeft al een lug to lug van 49mm, om over de 42 en 45 maar niet te spreken. Ik vind ze er wat bonkig uitzien, maar dat kan precies hetgeen zijn wat jij zoekt natuurlijk.
In deze prijsklasse moet een Squale kunnen, of een Sumo, of een Shogun gebruikte. Oh en een Certina DS Action Diver, die zou ik eens checken. Mooi ding voor het geld.

Er is verder nog wel een lijstje met microbrands op HF.

1 like

Wat mij in deze horloge aantrekt is de bezel, de “logheid” van de horloge, schakelband.
Verder natuurlijk saffier glas, automatic, ETA of miyota uurwerk, waterdicht (ik hoef geen 500 meter onder water).
Verder zou wellicht de kroon ook op de 4 uur positie mogen zitten, datum is geen must.

1 like

Koop wat je zélf mooi vindt.

Maar overweeg altijd vooraf de alternatieven in dezelfde prijsklasse.
Want je weet maar nooit.

Christopher Ward
Certina
Seiko
Steinhart ( why not )
Longines Hydroconquest
Bijvoorbeeld

Happy hunting :+1:

1 like

wat dacht je van de Magrette Moana Pacific Steel?
Past ook in je plaatje. grote pluspunt is het zwitserse uurwerk.

Geweldig horloge als je hem kunt hebben qua polsen want hij is vrij dik en bonkig. Zeker de 42mm is een grote jongen. Super mooie materialen en afwerking. En grandioze lume.

image

image

4 likes

Dat bonkige trekt me vooral aan. Zo te Candide heb je er een paar in je bezit!

1 like

Oude foto’s. :sunglasses:

Ik zeg doen👍. Dikke kladzer, met idem stalen band. Daarnaast beschikt hij over een killer lume.

En omdat ik nu toch bezig ben…

Succes :+1:

2 likes

Ik heb op de een of andere manier Armida altijd als directe concurrent van Helson gezien, zeker in mijn ‘bronzen tijdperk’.
Vergelijk met de A1 of A8 bijvoorbeeld
http://www.armidawatches.com/collection.php