Ik heb weinig erfstukken in de familie, eigenlijk helemaal niets vanwege de tragische gebeurtenissen in de jaren 90 in de Balkan, waarbij letterlijk alle bezittingen in vlammen opgingen (zelfs de foto’s helaas). Maar toevallig zat ik met mijn vader weer eens over horloges te praten en hij haalde wat oude horloges tevoorschijn waarvan ik niet eens wist dat hij ze had. Een daarvan bleek van mijn opa te zijn geweest. Het gaat om een hele leuke Helvetia
Dit heeft hij gekregen van zijn collega’s bij de EHBO, waar hij sinds 1945 tot aan zijn pensioen had gewerkt. Ik ken het merk niet echt, wel eens van gehoord, maar ik ben het nooit tegengekomen. Weet iemand meer van dit merk? Het is Zwitsers, zoals de naam ook doet vermoeden. Bestaat het nog? Hebben ze een rijke geschiedenis? Geen idee. Maar het horloge is best leuk en toch wel een fijn idee dat er iets is om in de familie te houden als aandenken aan mijn opa.
Thanks voor het lezen en als iemand iets interessants weet over dit merk, let me know!