Helvetia

Beste leden,
hierbij mijn eerste bijdrage. Mijn naam is Hans van Diemen en ben gepensioneerd. Ben pas kort bezig met vintage klokjes te verzamelen.

Graag wil ik gebruik kunnen maken van jullie kennis om die van mij wat bij te spijkeren.

Ik heb diverse horloges waar ik graag wat meer over zou willen weten.

De eerste die ik zou willen laten zien is een Helvetia met 3 sterren er onder, ik kan hier op internet niets vinden.

Hierbij mijn bijdragen met plaatjes.

Met Groet, Hans van Diemen

5 likes

Sleep even een foto in een reactie, dat zou voor iedereen er helpen om er iets zinnigs over te zeggen.

Helvetia, maakt in ieder geval gebruik van mooie uurwerken. Er is ook een relatie naar Omega met dit merk, maar daar zul je via een google actie alles over kunnen vinden.

2 likes

mooi klokje, maar meer kan ik niet zeggen :smile:

Ik help even.

Google - History of Helvetica Watch Company

En welkom natuurlijk!

1 like

Dank voor de snelle reactie en een mooie link! Alleen waar duiden die drie sterren op. Ik weet echt niet veel.

Dank en voel me zo wel welkom!

1 like

Je zou het op die website kunnen vragen. Is volgens mij gebouwd door een liefhebber en onderaan elke pagina kan je een vraag stellen. De eigenaar van de site beantwoord best snel zo te zien.

En als je de achterkant van je horloge afhaalt en het serienummer invult krijg je een bouwjaar.

1 like

Dank voor de hulp, ga ik vanavond verder mee. Gr, Hans

11309-superwelcomebanner6x17_1

Dank :grinning:

Het bouwjaar is volgens de site 1964.

1 like

Welkom Hans!

Dank je :grinning: