Hendriks Zwitserland Expeditie

Na het H.F diner heb ik een redelijk beeld gekregen van 30 deelnemers van dit forum.:sunglasses:
Het lijkt mij best spannend om met 3 a 4 man naar Zwitserland te gaan, enkele musea te bezoeken, en ook maar even aldaar wat te kopen.
Is hier belangstelling voor?

p.s. de man met de grootste auto geniet de voorkeur :stuck_out_tongue_winking_eye:

aanmelden voor deze trip a.u.b. per P.B.

1 like

Klinkt een beetje als; Hendrik wil naar Zwitserland en zoekt nog een chauffeur… :grin:

Maar ik zie foto’s vanzelf een keer voorbij komen…

4 likes

Denk niet dat u door de ballotage komt :sunglasses:

Mensen met ervaring, tips, etc. laat maar weten!
Heb in het verleden al eens een horloge aldaar gekocht, en financieel was dat toch wel aantrekkelijk.

1 like

Ik denk ook niet dat ik door de ballotage komt. En met 4 man lukt ook niet. Heb maar 3 extra zitplaatsen in de auto. En ik wil ook niet met een paar vreemde mannen naar Zwitserland :confounded:

5 likes

Vreemde mannen vallen best wel mee is mijn ervaring :innocent:

Dank daarvoor. En natuurlijk is dit net weer zo n waanzinnig idee als het H.F diner. :sunglasses:

1 like

Ik ben laatst met drie “vreemde mannen” naar Zwitserland (Baselworld) geweest, prima bevallen overigens :smile::+1:

3 likes

Mooi man, en nog wat gekocht?
De stalen Rolexen liggen er voor het opscheppen?? :innocent:

p.s. de animo voor partnerruil scoort beter zie ik bij het antwoord van Bartossai. :disappointed_relieved:

2 likes

Jaren terug (DZVL-tijd) 2 keer zo’n trip gedaan. Aanrader. Massa’s verhalen die ik hier niet ga delen, want dat was de afspraak :wink:.

Hotel met eigen bar-ruimte, whisky, sigaren en twee horlogemakers uit’t oosten van ons land was wel een hoogtepuntje.

4 likes

Niet één, maar er werd wel door iemand een prachtige Tudor meegenomen.:smiley::+1:

2 likes

Zo vreemd waren die niet hoor… Was eerste ontmoeting (alvorens de trip naar Zwitserland) niet ergens in de buurt van de Wallen?

O nee we waren gewoon netjes op excursie bij de Seiko shop

2 likes

Ook niet allemaal vrouwen was me opgevallen :joy:

On topic: Zwitserland (Bazel) is erg leuk om horloges te shoppen. Ze hebben er ook prima koffie :wink:.
Ik ben in t verleden overigens enkele malen bij Bucherer in Luzern binnen gelopen. Daar ligt volgens mij wel de meest complete Rolex verzameling van Europa.

2 likes

Mocht de trip in Zwitserland u overigens door Basel voeren, hoeft u de Oris Boutique niet aan te doen voor een leuke deal. Ein sehr freundlichen Nein! is uw deel en eigenlijk zelfs niet eens vriendelijk…:joy:

6 likes

Goh…het lijkt Sinn wel. :rofl:

4 likes

Er zijn zeker bepaalde overeenkomsten te bespeuren ja…:grin::-1:

3 likes

Oris of Sinn staan niet op mijn boodschappenlijstje. In het verleden in Bazel wel een J.L.C gekocht, verkoper was zo bereidwillig de box en papieren op te sturen…:face_with_monocle:
De Zwitserse btw was toen iets van 6 %? Laat die Alpinisten maar schuiven.

p.s er is nog ruimte voor 2 gezellige mannen met een horloge tik

3 likes

Helaas, een leuk idee, maar ik kom er net vandaan (Basel).
Wel een goede tip voor een kleine omweg via Furtwangen (Zuid Duitsland, bij Freiburg linksaf :grinning:) en daar het Uhrenmuseum bezoeken.
Daarvan zijn er veel in het Zwarte Woud, maar dat in Furtwangen is wel een van de betere.

1 like

Ik was afgelopen week wel in de buurt van Zwitserland, in Wenen. Daar lag bij een Patek dealer bijgaand horloge in de etalage… Ik denk dat ik dan toch zou kiezen voor een nieuwe Audi A3 Cabriolet, een zwarte liefst… :wink:

1 like

Dat is redelijk in de buurt inderdaad😂

2 likes

Slechts een dikke 650 km …
Das echt wel heeeuul dichtbij!
Zoiets als Eindhoven tot de Vogezen

2 likes