Henex duikhorloge

Beste leden,

Ik heb van mijn opa een Henex duikhorloge horloge geerft. Wie kan mij hier meer over vertellen. Op de achterkant staat de text Super Compressor en een duikhelm. Via Google zie ik dat het tegenwoordig van Roventa-Henex is maar ik kan geen gegevens of andere foto’s vinden over Henex horloges.

Ik ben erg benieuwd of jullie dit merk kennen en of hij zeldzaam is.

Groet,
Pascal

Hallo Pascal,

merk ken ik niet, ebay ook niet , dus geen topmerk maar kan best een leuk uurwerk inzitten . deze horloges zijn zonder juiste sleutels moeilijk te openen dus dat is nog wel een leuke klus …

Verder ziet het horloge er leuk uit met de 2 kronen,afhankelijk van caliber uurwerk ,werking en algemene staat kan je een waarde toekennen maar dat zal niet megahoog zijn, mooi horloge om te bewaren dus.

Bedankt voor je snelle reactie! Het is toch wel grappig om zo’n oud horloge om te hebben. Ongeacht de waarde zal ik hem zeker bewaren. :slight_smile:

Als ik het goed zie is het een compressor kast. Deze horloges zijn de laatste tijd toch wel erg gezocht, zeker als de kronen beide nog origineel zijn (ribbel patroon). Er zullen nog wel meer mensen iets weten over dit type horloge. Dat het geen bekend merk is, zegt niet heel veel, het is meer het type kast en horloge dat geliefd is. Mooi aandenken aan je opa, hij had smaak!

Gr Ron