Henrik cs

Besten,

Zou het wellicht een idee zijn om de meest gestelde vragen en antwoorden te verzamelen in een apart topic? Een ‘horloge FAQ’ of iets van die strekking bedoel ik. Vragen als ‘waar haal ik gereedschap vandaan’ ‘waar haal ik een bandje vandaan’. Dit zou dan een topic zijn waarover Henrik cs beslissen, zij bepalen wanneer een vraag voldoet en de leden geven daar dan antwoord op.
Zodra er weer een FAQ langskomt kan er verwezen worden naar de horlogeFAQ.

Waar kan ik informatie vinden over Omega/Rolex/Stowa?
Waar kan ik een nato/yaffle vinden?
Horlogemaker n/z/w/o Nederland?
Ik ga naar Maastricht/Bunnik/Mokum wat mag ik niet missen?
Enzovoorts…

Ik heb niet zo’n problemen met de zoekfunctie maar er komen toch regelmatig dezelfde vragen langs. Wellicht een verrijking van het forum?

Groet en goede feestdagen!
Ger

als beginnend hobbyist zoek ik me een slag in de rondte, dus een FAQ is zeer welkom!

maar tegenwoordig doen ze toch alles in wiki’s?

Misschien is het handig om de term FAQ ook gewoon ‘Veelgestelde vragen’ of ‘veelgestelde vragen en antwoorden’ te noemen. Ik ken namelijk legio mensen die geen idee hebben wat FAQ is.

… en bovendien… een FAQ hebben we al:)

Een goed voorstel. Maar ik denk ook dat het antwoorden op vragen net zo leerzaam kan zijn als het antwoord op zich. En antwoorden kunnen ook veranderen, dus dan zou je de FAQ moeten updaten. Daarbij zijn terugkerende vragen een goede gelegenheid voor nieuwere leden hun kennis te laten zien :smiley:

Eens, het was maar een idee.
Goede kerst allemaal!
Grt
Ger