"Henrik vondsten?"

Gisteren en vandaag de jaarlijkse rommelmarkt in het overbekende dorpje waar ik woon. ( http://www.weustenrade.nl/ ). Heb ik hiet enkele 'Henrik vondsten gedaan of is me dat nog steeds niet gelukt :frowning: :frowning: )

Ieder jaar hoop ik dan op een verdwaalde Patek of een leuke Vintage Daytona met bruine wijzerplaat :lol:
Maar goed: voor 7,50 ben ik nu de twijfelachtige eigenaar van enkele horloges waarvan ik hoop dat er mensen zijn die me er iets over kunnnen melden:

Zentra Schwebering, D.B. Pat. Dobbelt stossgesichert (handopwinder)
Loopt wel maar niet goed

Ruhla, antimagnetic. Made in GDR. Op achterzijde: Electronically timed.
Loopt behoorlijk goed.

Inura 21 Rubies, Incabloc. Op achterzijde o.a. Gold plated
Loopt wel maar niet goed.

Wie vertelt mij dat ik vanaf dit moment kan gaan rentenieren?? :lol:

hans cp

Die Ruhla heb ik ook, ooit een keer heeeeeel lang geleden op de kermis gewonnen met die bekende hijskraantjes loopt altijd nog. Wat betekend electronically timed eigenlijk?

Ja het zijn wel Henrik Vondsten. Maar die post ik nooit, dat beperk ik tot Henrik Aanwinsten :smiley:

ZentRa, zie http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,58853,58898#msg-58898
Ruhla uit Oost Duitsland, die droeg je in je Trabant…
Inura zegt mij niet maar het is denk ik geen lot uit de loterij :smiley:

Sorry Hans, ik denk dat je nog even verder moet werken.

OK, weekend naar de kl…ten :slight_smile: :slight_smile:

het begin is er hans

Zich rijk rekenen kan iedereen natuurlijk, maar voor Euro 7,50 3 leuke klokjes, een mooi verhaal
op het forum en een amusante beschrijving van je eigen dorp erbij; volgens mij heb jij een
prachtig weekend gehad :wink:

Nou ja, voor 7,50 kun je natuurlijk ook geen buil vallen. :wink: Ik denk trouwens dat ik die Zentra wel leuk genoeg zou vinden voor een service-beurtje en wat opknapwerk.
En verder zou ik toch nog maar even niet stoppen met werken, Hans! :smiley:

'n Tijdje terug was ik trouwens weer eens in Limburg en liep ik met mijn vrouw over de wekelijkse rommelmarkt in Maastricht (tegenover het station). Daar stond een gozer met z’n kraampje en die verkocht ook oude horloges (en nog wel meer, ook oude camera’s), maar die jongen vroeg werkelijk woekerprijzen voor dit soort klokjes. ::o
Ik heb er even staan kijken, maar ik werd niet vrolijk van zijn prijzen. Geloof ook niet dat-ie iets verkocht… Haha, en mijn vrouw haalde opgelucht adem toen we weer snel verder liepen!

Ja ik ken hem. Hij weet er niet echt veel van maar is een aardige knul. De prijzen kloppen voor geen meter. Zijn er genoeg andere adresjes in Maastricht.

hans cp