Hentschel only

uhm…

Dank voor de belangstelling.

Mijn opmerking komt vooral voort uit een soort van onzekerheid of de waarde van een microbrand correct is. Dat is een enorm lastige discussie (moeten we hier ook maar niet helemaal gaan doen :smiley: ). Dat hangt voor een deel ook samen met de verkoopbaarheid (al verkoop ik zelfden horloges).

Om ook je vraag te beantwoorden, ik heb een prachtige VC met een mooi - historisch - uurwerk waar ik enorm van geniet.

Die Hentschel is overigens wel echt mooi. De kast, de dial en mooi ingetogen. Qua uurwerk blijft het wel echt achter (vind ik) en de afwerking kan ik niet zo beoordelen.

In jouw situatie lijkt me dit horloge wel echt enorm gaaf!

2 likes

ja die is erg gaaf! (deze band erbij niet perfect)

Ja!

Ook de streepjes! :smiley: Ik houd niet van zo een niet functionele bezel

1 like

Stel je de waarde van iets in omdat het een populair of gewenst merk is of omdat een kundige groep personen er ettelijke maanden instopt om iets af te leveren dat geen “bandwerk” is?

Zoals in alles heb je ook in de microbrands gradaties. Ik ben (nog) geen eigenaar van een van deze dus voorlopig hou ik het ook hierbij :wink:

1 like

Op de mk1 hafenmeister is het de platte indices en schroefjes afwisselend. De nieuwe heeft enkel en nog meer van die schroeven, het is me ook te druk. Zoals gezegd cartier of AP kan het hebben, maar is niet mijn ding :blush:

1 like

nahh, no worries hoor!

Het is - wat mij betreft - ook een wat gelaagde discussie. Iedereen mag er ook zijn eigen mening over hebben, er is ook niet meteen een goed of een fout.

Hoe ik het in dit geval bedoelde heeft het niet met populariteit te maken (al is de prijs op de gebruikte mark daar misschien een gevolg van).

Maar hoe beoordeel je een leren jas op een turkse markt ten opzichte van een jas van LV?

2 likes

Het is misschien raar om te zeggen maar ik beoordeel ze hetzelfde, bij de ene zit er handwerk in, bij de andere is het productieproces zodanig geoptimaliseerd… het blijft allebei hetzelfde maar het ene is een merk en zonder er een deftig kwaliteitslabel op te hangen zal menig hier altijd meer voor willen betalen…

Als ik kijk naar de Hentschel dan geloof ik oprecht dat de prijs gezet is naar de hoeveelheid werkuren, handarbeid en materiaalkeuze. Voor hetzelfde ‘werk’ met een andere naam zit je in een ander segment.

Over waardebehoud, dat is een ander verhaal maar ik geloof niet dat iemand dit koopt om dan te flipperen. De afschrijving zal navenant zijn.

2 likes

Precies dit.
Alles inhouse handwerk, dan is de prijs van een Hentschel echt helemaal niet gek.

Vanwege een hele uitzonderlijke en prive wending van mijn leven, staat hij te koop.
Het is zo.
Maar inderdaad koop je dit nooit om te flippen.

De juiste liefhebbert heeft er een echt koopje mee te pakken.

:blush:

2 likes

7 likes

Excuses voor de spam

6 likes

Ja hou is op.

:smile:

8 likes

6 likes

7 likes

6 likes

Hij draagt wel groot niet? Door de lugs?

1 like

na al het missie-werk van @whisky maar eens voorzichtig contact opgenomen met Hamburg.

eens kijken wat dit gaat worden…

12 likes

@Benoitf

Lugs vallen redelijk mee met qua lengte. Zijn iig niet zo lang als de gemiddelde Nomos.

@GMTplus1: Wat gaaf :heart_eyes:.

1 like

welke maat heb je?

1 like

H1 in 37 mm.
H2 in 34 mm.

1 like

Deze lijkt mij persoonlijk ook geweldig. Alleen hier moet echt een andere band op

2 likes

Dat klinkt als heel mooie plannen! Mooie ‘buur’ voor de Omiwatari :sunglasses:

1 like