Hentschel only

Beste allen, diegene meer specifiek geinteresseerd in (micro)brand Hentschel Hamburg, zijn hier meer dan welkom!

Ik heb persoonlijk al enkele jaren de fijne mensen uit hamburg op het oog en sinds @Fate_Amenable_To_Change het laatst nog eens postte in een andere groep en ik de NA topic van @Ronald maar ook het verkooptopic van diezelfde volgde vond ik dat het tijd was voor een Hentschel only topic.

Ikzelf ben groote fan van de Hafenmeister sport, er is een MKii variant hiervan komende (niet bepaald een verbetering maar soit…) het is toch een andere aankoop ervaring dan ik gewend ben… Nu vooraleer ik hier mee verder ga ben ik benieuwd naar andere fanaten van het merk.

De reviews lopen uiteen, vooral hun service laat de wensen over zo lees ik?

Foto voor de sfeer

13 likes

Ik ben fan!

2 likes

Wat wil je weten?

Ik heb er twee. H2 en H1. Ben tot zoverre tevreden. Altijd binnen paar dagen mail terug gehad. Eigen schroefjes mogen blauwen voor mijn H1. Probeer dat maar eens te fixen bij een gemiddeld groot bekend merk.

Zeer fijne ervaringen gehad. Echt heel wat anders dan ‘langs gaan bij een xx grote keten’

Maar goed ik ben wel altijd persoonlijk langs gegaan.

Foto’s

12 likes

Ik hou van Hamburg, heb er 2 jaar gewerkt en daar ook mijn eerste marathon gelopen. De stad heeft zoveel te bieden. En dan hebben ze ook nog Hentschel.

Mijn collectie bestaat uit een Speedmaster, een DJ, een Aqua Terra en een Santos. Ben er erg content mee maar het ontbreekt aan een echte dresser en het ontbreekt ook aan iets “origineels”, iets wat onderscheidend is.

Daarom staat de nieuwe Hentschel H1 LAQUE ÉMAILLÉE hoog op mijn wensenlijst.

5 likes

12 likes

Ja ik weet niet hoe het komt maar ik wil graag uitbreiden met een “lesser known” brand. Altijd de nomos (glashutte) weltzeit of zurich hoog aangeschreven maar de hentschel blijft me achtervolgen!

@whisky ik heb telkensmale binnen het uur antwoord gehad van Andreas, als ik er ooit 1 koop wil ik er ook graag persoonlijk achtet gaan. Op heden is de levertermijn een 4-6 maanden. Maar sommige recensies houden me wat tegen, de één is fan de andere het complete uiterste…

1 like

Inderdaad een topper!

Ik ben super fan van de hafenmeister van hierboven. De nieuwe mk2 is minder mijn ding (de bezel van de mk1 icm de rode 12 en subdial vind in fenomenaal) en sinds ik al jaren op zoek ben naar een witte plaat…

1 like

Puur uit nieuwsgierigheid hoor! Maar voor 17k zijn er enorm veel opties voor een ‘dress’ watch, waarom heeft een wat kleiner merk dan zo je voorkeur?

Dat valt eigenlijk nog dik tegen als je een gouden klassiek horloge wil. Niet super veel keuze.

2 likes

Zeker mooie horloges en de schoonheid zit mijn inziens in “less is more” :grin: eind dit jaar komt er een nieuwe uitvoering met een erg mooie dial : H2 SPORT Commodore :smiling_face:

6 likes

Schitterend hoe dun de kasten zijn…

1 like
  1. Ik heb al een Rolex, twee Omega’s en een Cartier.
    Een microbrand spreekt me nu juist aan

2. De herkomst van het merk, Hamburg ligt mij na aan het hart. Dat is niet meer of minder dan een gevoelskwestie.

3. Wit goud, witte geëmailleerde plaat, klassiek, hoge mate van afwerking. En, dit is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik vind het gewoon een prachtig horloge.

4 likes

Wat voor mij Hentschel speciaal maakt is de persoonlijke en gemoedelijke communicatie en tevens de mogelijkheden die ze bieden.
Zelf je schroeven blauwen is een perfect voorbeeld.

Dan natuurlijk het design.
Klassiek vintage in een modern jasje gestoken.

37MM dresser in goud, dat is een hele kleine visvijver als het budget niet oneindig is.

Een klein merk wat door weinig mensen gekozen wordt.
En dat is juist goed.

7 likes

ahhhh, punt 2 is sowieso heel goed te begrijpen. Als je zo’n connectie hebt is dat an sich al een fijne/goede reden.

Wat betreft 3, ja heel mooi! Zeker smaak maar ik vind hem ook erg mooi. Jouw connectie met Hamburg maakt een hoop goed. Maar anders zou ik zelf voor die prijs wel een ander merk overwegen.

Uit belangstelling, welk merk/horloge? Vacheron?

2 likes

Sinds kort is ook Laco een optie :rofl:

Maar je doet hem weg na enkele maanden? :grimacing:

2 likes

Dat heeft niks met het horloge te maken.

1 like

Ja dat hoop ik, maar je spreekt er met zo een passie over.

Ronald heeft zijn redenen waarvan ik erg kan raden waar dat in zit. Ik ga dit niet openbaar delen. Mijn mening is. Laat m niet gaan. Unique stuk en laatste gouden kast wat Andreas had. Verkoop wat anders maar goed my 2 cts. Echt @Ronald

Als ik NU naar Hentschel zou moeten voor een derde. Lastig. Zijn rood is errug mooi. Maar t niet verkleurende brons fascineert me

Dus dan deze twee. De schroefjes zouden wel van de kast moeten verdwijnen van de tweede maar daar valt vast een mouw aan te passen.

Maar goed je snapt t ik vind t merk heel erg leuk. :smiling_face_with_three_hearts:

Brons en zwart/ grijs zeer warme combi.

Goed nog eentje dan voor t slapen gaan. Ok

Die is al gepost maar dan zonder schroefjes op de bezel die moeten echt weg. Ik vind dat alleen een Santos dat hebben kan.

6 likes