En jawel, we hebben lift-off. Weinig informatie over te vinden, trouwens.
Hier nog een review van een Nederlander die totaal niets over het uurwerk zegt, behalve de batterij-leeftijd van 68 maanden.
Daâs inderdaad de ETA F06.411 batterijduur.
Maar goed, @wilfox, ik neem dat terug, ik haalde het uurwerk aan van een andere generatie. Ik sta gecorrigeerd, welkom, etc etc etc.
@Horlogemakker, zo zie je maar weer, heb je plotseling een Brits-militaire optie in dit topic.
Haha, ik lees nu pas het hele draadje weer terug dus je hebt geluk .
Zonder gekheid, no hard feelings en ik vind het oprecht een interessante discussie. Weer veel geleerd. En @GroteBozeWolvin tack sÄ mycket zoals ze daar bij jullie zeggen
Alhoewel ik mân PRS-18Q COSC eigenlijk niet zo vaak draag, is ze wel één van mân favorieten uit de verzameling. Daar kan ik geen onwaarheden over laten verspreiden
Ik vond het een heerlijk horloge. Erg fotogeniek ook. Ik heb hem ook alleen weggedaan omdat ik hem te weinig droeg en ik ruimte wilde maken voor wat anders.
Hij is door TS overgenomen vandaar dat ik hem er hier even in gooide
Welk uurwerk zit er in? En is het HAQ? Danwel thermo-compensated?
Toch is hij wel HAQ in de letterlijke zin van het woord. Heeft een afwijking van een paar seconden per jaar.
Edit: net hele topic doorgelezen
Het woord âzielâ moet niet al te letterlijk worden genomen hoor
Wat ik ook niet bedoel is dat ik mechanische uurwerken per definitie beter vind dan quartz
Aan de uurwerken in dit topic ligt het niet!
Ik vind alleen de ontwerpen (persoonlijk) vaak wat saai
Het kan zijn dat dit juist de bedoeling is (?) zoals je dit verschijnsel ook hebt in de wereld van de autotuning
Ik vind ze beter in aardewerk dan in horloges bij Duitsers en Zwitsers heb ik dit andersom
We hebben hier alles gezien van Precista tot Breitling, Longines, Omega, Grand Seiko, Chronomasters, Sinn UX, Bulova accutrons en zowaar een Tissot Cosc. Daar zitten duikers, ana-digiâs, pilots, sportshorloges, chronografen en dressers bij.
Leg me nou eens uit, in simpele termen, welk horloge je exact saai vind. Want de diversiteit is hier in dit topic zo groot dat je mij totaal kwijt bent met deze vage shizzle.
Tja, horloges die meer kunnen dan je zou denken, daar ben ik sowieso een fan van. Altijd beter dan horloges die de pretentie hebben om tegen een stootje te kunnen maar dat niet waar maken.
Oh bie-yatch puh-lease, ik bedoel, ik heb ook zo mân merken die ik overrated vind, maar om nou te zeggen dat een heel land maar potten moet gaan bakken⊠Je hoort mij ook niet zeggen dat de Zwitsers zich beter bij hun kaasjes kunnen houden, daar maken ze mij te goeie VHP uurwerken voor.
Japanse bedrijven zijn absoluut cutting edge in de high accuracy quartz wereld, dus als je Japan af wilt zeiken denk ik dat een HAQ topic niet de juiste plek is.
Maar you do you, and Iâll do me.
Wow, overtuigende impressie !
Ik heb dat geleerd van mân Braziliaanse maatje. Die zegt me dit altijd: âBitch, you were born on the day you met meâ. Daâs nou 25 jaar geleden.
Al is het geen thermo compensated was het destijds wel Seikos meest accurate horloge met ±1 sec per maand. De thermo gecompenseerde opvolger was dit model was ±5 per jaar.
Was dat één van de types met 2 kwarts kristalen die elkaar âcorrigeerdenâ?
En toch is er niets nauwkeuriger in de dagelijkse weergave van tijd dan een radio controlled quartz uurwerkje. Capacitor hoeft geloof ik maar eens in de 15 tot 20 jaar vervangen te worden. Loopt op licht!
Nee dat was van net voor die technologie. De thermocompensated seikos zijn die met de twin quartz en het dubbele quartz logo onderaan. Maar ondanks dat was hij wel super accuraat. Minitieuze afregeling en top kwaliteit quartz crystal waarschijnlijk.
Klopt wat je zegt maar broekrokken en landbouwvoertuigen zijn er ook in alle soorten en maten maar generaliserend durf ik te beweren dat dat kennelijk niet aan mij besteed is
Ik blijf nog even hangen in dit topic misschien verander ik nog van mening