HEQ/HAQ/thermocompensated only

Acceptabele marge. :slightly_smiling_face:

1 like

Deze op rubbah:

Is ook:

4 likes

4 likes

Ook deze door zijn PreciDrive en HeavyDrive ETA uurwerk😬

1 like

Hier ook een CWC (duiker) met preci- en heavydrive maar die doet rustig +4 a 5 s/m.

Hoe meet je dit ongeveer?

Gelijk zetten met atoomtijd (time.is) en na een maand de afwijking controleren.

1 like

Ik gebruik deze site om mijn horloges goed te zetten.

Maar mijn CWC liep al “bang on” toen ik m kreeg afgelopen 11 Sept , en nog steeds op de seconde gelijk. :muscle:t4:

2 likes

Thermocompensated ETA 955.652
+/- 10 sec./jaar = HAQ

2 likes

Welke diver dan? Want ik zie ze enkel met Ronda 517, en dat zijn geen Preci- en Heavydrive uurwerkjes…

Mijn scurfa heeft de ETA F06.412, welke dit wél heeft. Volgensmij is dat hetzelfde uurwerk als @Mausje75 in zijn CWC heeft (zonder datum dan).

1 like

Mijn G10 heeft het ETA F06.402 uurwerk erin zitten, wat idd het Heavy en Precidrive bevat.

De G10 horloges zijn de enige modellen van CWC die een ETA Quartz uurwerk aan boord hebben. De rest van hun Quartz horloges hebben allemaal een Ronda uurwerk.

1 like

De 402 is inderdaad de No date versie van de 412. Heavy en precidrive is iets van ETA meen ik, dus lijkt me sterk dat de modellen met het ronda uurwerk dit dan ook hebben…

Nog even gezocht, maar de Ronda lijkt dit idd niet te hebben.

Er zit oa daarom ook wel een verklaarbaar prijsverschil tussen deze 2 uurwerken, mocht je ze los willen kopen.

1 like

Mijn opmerking is gebaseerd op het modelnummer RN300-QM60 welke een ETA F06.402 zou moeten bevatten.
Echter, en kom er maar in @Spooler, heeft deze een om/her/verbouwing gehad met een day/date wijzerplaat. Het zou dus zomaar kunnen dat hiermee ook het uurwerk is gewisseld voor een Ronda 517.
Ik heb 'm nog niet open gehad om visueel te checken.

1 like

Ik vermoed dat dat het geval dan is. De huidige CWC duikers, hebben geen van allen meer een ETA voor zover ik heb gezien.

On topic:

2 likes

De nieuwe CWC hebben inderdaad Ronda 5xx.
Ik heb in de oude diver een no date wijzerplaat gewisseld voor een day-date. Er zat een ghost positie in op de dagverzet.

Hoe dat nu zit kun je zelf voelen als je de kroon uittrekt. En momenteel is het merendeel Ronda.

3 likes

5 likes

Tssss, 2 seconden achter. Na 1,5 jaar :sweat_smile:

6 likes

Een zekerheidje.

9 likes