welkom terug
Die Zenith Defy vind ik prachtig. Maar die zie ik nergens in de buurt van mijn budget. Wel precies hetgeen ik mooi vind, dus je hebt mijn smaak in de smiezen. De Cartier heb ik gepast, meermaals, maar net niet perfect voor mijn pols.
Defy gaat op mijn lijstje
Kleinere merken doen me niet vaak wat. Ik ga toch voor de marketing (ik was ook jarenlang marketeer)
Logines en Hamilton klikt niet bij mij. Teveel modellen, waarvan het leeuwendeel mij niks doet.
Het zij je vergeven, dat is beroepsdeformatie, daar kun jij niks aan doen. Zo ben ik al jaren lang techneut, dus voel ik me aangetrokken tot horloges waarvan de marketing vrij kut is, maar die stiekem technisch en optisch veel meer leveren dan de prijs, de knullige website en het karige aantal verkooppunten willen suggereren.
Evengoed ontmoeten wij elkaar in Zenith. Technisch onderscheidend, ver boven m’n budget, historisch relevant (want de Defy was het eerste OG stalen sporthorloge, in mijn optiek), en bijzonder mooi.
Ik denk dat ik weet wat ik als eerste wil proberen. Een Omega Seamaster 2254.50. Ofwel de Peter Blake.
Deze stond voor mijn horloge pauze vaak op de wilikhebben-lijst, maar is er door het al hebben van een pre-Bond en 300 Diver nooit van gekomen.
Lijkt me nu een ideaal beginpunt. Waterdicht. Dun. Mooi onder vrijwel alles. Én misschien wel de mooiste diver op een Sub na.
Alleen wtf is er met de prijs gebeurd? Deze is mooi, maar euh… veel te duur? https://www.chrono24.com/omega/omega-seamaster-professional-300m--full-set--peter-blake--id19629719.htm
Of is er zoveel veranderd in die vier jaar?