Even voorstellen, of eigenlijk opnieuw voorstellen… Ik ben namelijk een terugkerend oud lezer! Een aantal van jullie heeft wel eens een horloge van me gekocht, of aan me verkocht. Een mix van vintage en nieuw. Vintage Seiko’s, nieuwe Tag (Aquaracer blijft ), Omega (oude Seamaster diver, nieuwe Seamaster diver). Van alles wat.
Zo’n vier jaar geleden had ik mijn zinnen gezet op een Oysterquartz, de 17014 om precies te zijn. De hoekige kast, de geïntegreerde bracelet, helemaal goed.
Mijn Tag Heuer, Omega, Bulova en Seiko(‘s) verkocht en op zoek gegaan. Maar de prijzen stegen snel, en het beoordelen van zo’n vintage klok op basis van c24 foto’s viel me zwaar.
Mijn favoriete vintage Seiko vertoonde ondertussen wat kuren. Tijd bijhouden bleek een brug te ver voor het oudje. Reparatie mislukte tweemaal. Frustratie.
In de tussentijd droeg ik een Apple Watch.
Het zoeken viel me zwaar. Kostte veel tijd, én eigenlijk leek alles op c24 onbetrouwbaar. Polijstende Italianen, ugh. Dus ik kocht niks. De Maurice Lacroix Aikon kwam uit, even geprobeerd… heel tof horloge, maar is het een Oysterquartz?
Alleen de Apple Watch bleef.
Jaren later merk ik dat ik er aan toe ben om de Apple Watch voor fietsen en hardlopen te gebruiken, en dat ik voor werkdagen iets mechanisch wil.
Gekozen heb ik nog niet. Dus voorlopig geen foto’s…
Funds heb ik klaarstaan. Dus het blauwe deel is vogelvrij
Mijn huidige prospects:
Seiko Poque (maar vintage gedoe, en veel gerommel), Tissot PRX (maar misschien net niet speciaal genoeg?), Omega Seamaster Diver (2264.50.00 of 2531.80), IWC Ingenieur (maar misschien net te duur), en natuurlijk de Oysterquartz al is die inmiddels in prijs verdubbeld en daarmee buiten budget.
Misschien eens een bezoekje aan AWCO wagen, voor vintage die misschien wel direct betrouwbaar is.