Herc, hoe doen ze het?

Mede door andere enthousiaste reacties ook eens een Herc besteld. Ongelooflijk dat die Chinezen zoiets kunnen leveren voor zo weing geld. Keurig verpakt in een doosje, garantiebewijs en handleiding op een kleine CD-Rom en voor €38 (inclusief verzending) gebracht door TNT. Natuurlijk kun je kritisch zijn en zeggen dat het schaamteloze kopieën zijn van bekende merken, maar in ieder geval hebben ze het lef hun eigen label erop te zetten. Pluspunten: goed afgewerkte kast, prachtige strakke wijzerplaat (Bauhaus stijl), prima maat (38mm). Minpunten: kwaliteit band en blauw uiteinde kroon (neenee, geen beschermingsplakkertje). Twijfelgevallen: grote Herc logo (klavertje vier) en waterdichtheid 1 atm (stofdicht waaarschijnlijk). Oordeel zelf maar.


ja,onvoorstelbaar,
Ik heb er ook een en die doet het na een half jaar nog steeds.
Het is wel een wat rumoerige automaat maar ja voor die paar tientjes een mooi plat dress horloge met in mijn geval geblauwde wijzers.
Is dat bij jou ook want op de foto is dat niet goed te zien.
Hier de mijne

Groetjes en veel plezier ermee

Lenno

Mooi die van jou. Een hommage aan Stowa of Nomos. Nee, die van mij heeft geen geblauwde wijzers. De kleur is meer zilvergrijs. Ik heb net een Stowa Antea voor de verjaardag van mijn echtgenote besteld. Ik hoop dat het prijsverschil met Herc wordt uitgedrukt in duurzaamheid en afwerking; een factor >10 is toch wel erg veel. Groet Roelof

He, die heb ik ook. Ben er ook erg tevreden over voor dat geld. Toen ik hem bestelde kreeg je er nog geen cd-rom bij :(.
Logo vind ik ook wel wat groot ja. Lederen band geeft bij mij tot nu toe geen problemen. Enige: er zat een heel klein beetje lijm op de bovenkant. Qua rumoerigheid: valt bij mij wel mee moet ik zeggen. Houten kistje is niet helemaal perfect.

Ze hadden nog een mooi, apart model, maar die komt niet meer terug denk ik (staat ook niet meer op de site nl.). Had ik wel willen hebben.

Veel plezier ermee.

Groeten,
Niels

Beste Roelof,
Je moet wel erg veel van je vrouw houden om zelf een Herc te dragen en haar een Stowa te geven ,mijn vrouw ziet het verschil niet eens.
Herc of Stowa dat is toch niet geheel vergelijkbaar, dus stiekum ruilen, misschien merkt ze het niet.(grapje)
Als je de Stowa hebt maak dan eens een foto samen met de Herc dat is wel leuk als vergelijkingsmateriaal.

Groetjes

Lenno

Mijn beste,

Een verrassend mooi ogend horloge, voor een beminnelijke prijs.
Je vraagt je af, “wat wil een mens eigenlijk nog meer“??
En zelfs het Herc logo is van een ingetogen schoonheid, welke hunkert naar bewondering.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik ben minder altruïstisch dan het lijkt. Als je nagaat dat ik tot augustus 2009 slechts één horloge had (diezelfde al 20 jaar) en inmiddels 15, dan moet je om de wederhelft tevreden te houden soms eens wat terugdoen. Verder heb ik ooit geleerd dat je iets dat jezelf graag wilt hebben het beste aan je partner cadeau kunt geven.

Logo vind ik ook aan de wat grote kant. Had dicreter en eleganter gemogen.

Maar dat ze voor dat geld ook nog aandacht besteden aan de decoratie van het uurwerk…
Hetzelfde zie ik op m’n Parnis met Colimaçon diamante en Perlage afwerking. En dat voor een paar tientjes. Ongelooflijk. Ze konden de buitenkant al “redelijk” mooi (na)maken. Nu de binnenkanten ook al. Straks maken ze de kwaliteit ook na…

Ik heb de site tegenwoordig regelmatig open staan. Er staan hele mooie horloges op.
Ik vraag me dan ook eerder af waarom bepaalde merken zo verschrikkelijk duur moeten zijn. Laat maar, dit is meer een retorische vraag en is hier wel vaker aan de orde geweest.
Ik snap wel dat ze duurder moeten zijn, maar vaak zo exorbitant duurder?

marnix_moed Schreef:

Straks maken ze de kwaliteit
ook na…

Straks? Koop eens een SeaGull horloge, dus niet bijv een Parnis met een SeaGull movement, en dan bijvoorkeur één met een ST18 28800bph movement, of een st21.
Dan krijg je een horloge waarbij hun beste kalibers onder de juiste omstandigheden in hoogwaardige kasten gezet zijn. Saffierglas, mooie banden etc.

Je moet dan wel bereid zijn twee tot driehonderd euro neer te tellen, maar je zult je verbazen wat je krijgt voor je geld. Nog meer dan over een Herc of een Parnis.

Groeten,

Martin

Het is inderdaad bijzonder dat ze voor zo weinig geld een dergelijk horloge kunnen maken.

Ik draag de Herc overigens nooit aangezien hij niet echt op tijd wil blijven.
Hij loopt ongeveer een minuut per dag extra voor.

Om deze reden heb ik mijn Stowa toch wat vaker om :slight_smile:

MartinB Schreef:

Straks? Koop eens een SeaGull horloge, dus niet
bijv een Parnis met een SeaGull movement…

Hoi Martin, thanks for the tip. M’n opmerking was een beetje sarcastisch bedoeld. Eerst leken de nepperds nergens op, een kermis horloge met een Rolex logo op de wijzerplaat. Daarnaast had je dan nepperds die redelijk op de authentieke modellen lijken. En sinds een paar jaar heb je voor relatief goedkope namaak/hommages zelfs nagemaakte/aziatische varaties van de uurwerken (6497, 7750, etc.). Het wordt er steeds beter op. En zo blijkt dus maar weer uit je voorbeeld dat de uurwerkjes ook niet (alleen maar) rommel is.

marnix_moed Schreef:

MartinB Schreef:


Straks? Koop eens een SeaGull horloge, dus niet
bijv een Parnis met een SeaGull movement…

Hoi Martin, thanks for the tip. M’n opmerking was
een beetje sarcastisch bedoeld. Eerst leken de
nepperds nergens op, een kermis horloge met een
Rolex logo op de wijzerplaat. Daarnaast had je dan
nepperds die redelijk op de authentieke modellen
lijken. En sinds een paar jaar heb je voor
relatief goedkope namaak/hommages zelfs
nagemaakte/aziatische varaties van de uurwerken
(6497, 7750, etc.). Het wordt er steeds beter op.
En zo blijkt dus maar weer uit je voorbeeld dat de
uurwerkjes ook niet (alleen maar) rommel is.

Hoi Marnix,

Ach ja, ik ben redelijk gepassioneerd over sommige zaken, en dan ‘hap’ je soms wat sneller.
En kermis horloges met een rolex logo op de plaat zie ik nog steeds regelmatig hoor :slight_smile: Sorry voor het posten van een Nepper, maar ik hoop dat eenieder toch wel doorheeft dat deze “Rolex Tourbillon” net niet helemaal orgineel is :slight_smile:

En hoe dacht je dat ze in China zo enorm goedkoop konden produceren??
Iets met mensenrechten misschien?

Dat is niet zo heel bijzonder hoor Wielhelm… zoiets heet over het algemeen in de Westersewereld slavenarbeid. Kinderen, vrouwen en mannen die voor een schijntje keihard en minstens 12u per dag moeten werken.

In een normaal land kan zo’n horloge nooit voor dat bedrag worden geproduceerd.

Maar zolang we er zelf voordeel bij hebben nemen we het vaak niet zo nauw met ethiek…

Hihi, zoiets bedoel ik… dat vind ik een vette nepperd. In de zin dat ie kwa model niet eens lijkt.

Heb m’n zusje toen ze in China was een keer om een goedkope nepperd van een paar euro gevraagd. Maakt niet uit wat voor merk of hoe lelijk ook, als ie maar mechanisch en goedkoop was. Om eens mee te knutselen. Heb dus idd zoiets gekregen.

Uiteindelijk toch besloten om er niet mee aan de slag te gaan. En blij ook, want uiteindelijk wilde ik 't horloge waaraan ik gesleuteld heb, toch wel dragen. En ik kreeg 't niet over m’n hart om ermee rond te lopen. Het was namelijk zo iets als dit:
http://2622i1g6.ctoshopping3.com/uploadew/20090507003305257.jpg

marnix_moed Schreef:

Hihi, zoiets bedoel ik… dat vind ik een vette
nepperd. In de zin dat ie kwa model niet eens
lijkt.

Heb m’n zusje toen ze in China was een keer om een
goedkope nepperd van een paar euro gevraagd. Maakt
niet uit wat voor merk of hoe lelijk ook, als ie
maar mechanisch en goedkoop was. Om eens mee te
knutselen. Heb dus idd zoiets gekregen.

Uiteindelijk toch besloten om er niet mee aan de
slag te gaan. En blij ook, want uiteindelijk wilde
ik 't horloge waaraan ik gesleuteld heb, toch wel
dragen. En ik kreeg 't niet over m’n hart om ermee
rond te lopen. Het was namelijk zo iets als dit:
http://2622i1g6.ctoshopping3.com/uploadew/20090507
003305257.jpg

Je wou zeggen dat dat een nepper is? :+

Maar ik snap wat je bedoelt. Als je iets zelf maakt, wil geeft dat zoveel voldoening, dat je hem wil dragen. Zo’n meganepper is leuk voor uurwerk oefeningen, maar verder?

Wat sommige mensen die spijt krijgen van de aankoop van een nepper ook wel doen, is het schoonmaken van de wijzerplaat. Vaak is de print met alcohol goed te verwijderen.

Groeten,

Martin

PS. Sorry Roelof voor deze enorm off-topic sidestep :)-D

okzbow Schreef:

En hoe dacht je dat ze in China zo enorm goedkoop
konden produceren??
Iets met mensenrechten misschien?

Wat een verschrikkelijke domme, ongefundeerde uitspraak.

MartinB Schreef:

okzbow Schreef:


En hoe dacht je dat ze in China zo enorm
goedkoop
konden produceren??
Iets met mensenrechten misschien?

Wat een verschrikkelijke domme, ongefundeerde
uitspraak.

Ach dat kun je aan Okzbow wel overlaten. Hier een citaat op ons collega forum:

okzbow schreef:
Laten we een deal maken… iedereen die zich stoort aan de arrogantie tav prullaria op dit forum, gaat voortaan lekker naar het andere forum om over hommages en ander spul te leuteren.

En iedereen die hommages vreselijk vindt en zich irriteert aan de houding in het andere forum is hier welkom?

Mijn vraag is dus ook wat Okzbow hier ineens komt doen?

dreski Schreef:

MartinB Schreef:


okzbow Schreef:



En hoe dacht je dat ze in China zo enorm
goedkoop
konden produceren??
Iets met mensenrechten misschien?

Wat een verschrikkelijke domme, ongefundeerde
uitspraak.

Ach dat kun je aan Okzbow wel overlaten. Hier een
citaat op ons collega forum:

okzbow schreef:
Laten we een deal maken… iedereen die zich
stoort aan de arrogantie tav prullaria op dit
forum, gaat voortaan lekker naar het andere forum
om over hommages en ander spul te leuteren.

En iedereen die hommages vreselijk vindt en zich
irriteert aan de houding in het andere forum is
hier welkom?

Mijn vraag is dus ook wat Okzbow hier ineens komt
doen?

Waarschijnlijk de boel hier verder opstoken. Daar is het topic gesloten waar hij zo gezellig bezig was. En eerlijk gezegd waren in dat topic zijn opmerkingen over de forumleden hier nog veel erger.