Here we go! Back to usual

Jongens, laten we toch gewoon verder gaan zoals we dat vroeger ook deden.
Aan dit forum raakt/ is al langzaam iedereen gewend.

Deze forum opzet is toch wel een voldongen feit, ( na al die moeite die gedaan is zou ik het ook niet zomaar in de prullenbak gooien) en dat gepraat over het hoe en waarom jaagt de horloge liefhebber naar andere kanalen waar hij dat aantreft wat hij ook hoopt te zien en waarover gesproken wordt: namelijk HORLOGES.

Thats why, back to usual.

.
Lange heeft weer eens een pracht van een horloge gemaakt. Vakmakschap dat bijna niet te evenaren is en zodoende ook zijn prijs heeft.

De 1815 Flyback Chronograaf van Lange & Söhne.
In rosegoud.
Door de glazen achterkant is het werk te bekijken en dit is het bekijken echt waard.

Groet vanuit een erg koud en regenachtig Zwitserland.
Marley

Hoeveel moet dat kosten?

Nederlandse winkelprijs weet ik niet precies, zal wel ongeveer gelijk liggen met de duitse.
Rond de 30000,-- euro.

.

Jezus wat een mooie achterkant!!

Ja Marley, het is deze die ik wil, alleen de prijs houdt me tegen :smiley:

Prachtig horloge en kaliber. Dromen maar…

Freddy

Oh maar 30.000? Doe mij er één…
Even sreieus, dat is toch bizar? Heel erg mooi maar wat rechtvaardigd in hemelsnaam die prijs? Ik denk dat het tegenwoordig steeds meer samenhangt met dat er mensen zijn die het willen betalen om exclusief te zijn, maar of het horloge ook echt 30.000 euro waard is?

dan is dit zeker een kandidaat voor de verzameling :slight_smile:

De details zijn zo verschrikkelijk mooi: het uurwerk is niet uit messing gemaakt, maar uit speciaal gewalst zilver; de handgegraveerde balansbrug; alle lagerstenen zijn gevat in gouden chatons; zelf de hevels zijn dacht ik dubbelzijdig gelagerd; enz, enz…

In het blad International Wristwatch heeft ooit een bedrijfsreportage over Lange & Sohne gestaan, en als je ziet hoe ze daar horloges bouwen, echt nog met ouderwets vakmanschap en met de filosofie die erachter zit, dan is er wel begrip op te brengen voor het prijskaartje wat er aanhangt.
Heel erg mooi, maar wie kan 't betalen… :frowning:
Groet,
Paul

Lange heeft een productiecijfer van 6000 uurwerken per jaar, is zeeeeeer weinig en de kosten verdelen over 6000 en de rekening is vlug gemaakt.

Ik weet niet hoeveel man-uren nodig zijn om zon werk te kunnen vervaardigen, ik neem echter aan dat dat er toch wel wat zijn.
Dat is iets wat Freddy misschien zou kunnen zeggen.
Ik heb werkelijk geen idee.

Mijn ervaring is echter dat iemand die een Lange koopt, dit horloge koopt voor de mechaniek, omdat hij zelf een liefhebber is van mooie werken en niet om ermee aan te geven, of exclusief te willen zijn. Alleen de kenners kennen dit merk.

Hoi Marley,

Van Lange weet ik het niet maar bij Audemars ben ik al twee maal in het atelier geweest waar de grande complication word gemaakt door een 5 tal horlogemakers en ieder horlogemaker maakt zijn uurwerk, maw. de onderdelen komen uit de fabriek in het atelier en één horlogemaker maakt het horloge volledig af. Ieder onderdeel wordt met de hand afgewerkt, gepolijst enz en voor de grande complication is dat zeven maanden montage, voor de kleinere coplicaties twee maanden.
Audemars heeft een totale productie van een 15000 stuks.

Freddy

De Lange I Mondphase.
Ook in rosegoud.
Er staat op gegraveerd: 54 rubinen in 5 Lagen reguliert.

Het is zonde dat fotos, (tenminste mijn fotos,) de werkelijk prachtige werken niet zo goed laat uitkomen.

Vind die Lange Saxomat ook zo prachtig, met die grote datum op de 12
prachtig, maar onbetaalbaar spul

Inderdaad fantastische klokken. Helaas vallen ze net buiten mijn budget:D

Ik dacht even dat je hem ging verloten voor het goede doel :wink:

Kijk, dat noem ik nou nog eens een lekker opwindend kontje :smiley:

Schitterend, al zou ik de voorkeur geven aan witgoud.

Bedankt Marley, dat je ons weer hebt meegenomen naar waar het om draait.

Ruud

Is natuurlijk ook allemaal zo.
Maar blijft nmm (maar daar kunnen we misschien eens een andere discussie over starten), dat de prijs erg hoog is en de afgelopen jaren alle prijzen ook zeer veel hoger geworden zijn.

Ik ga hem meteen voordragen voor Limited Edition ;-)…
erg mooi, je hebt niks teveel gezegd over de achterkant, Marley

werkelijk waar prachtig.

dat uurwerk is om te kwijlen…

Super! De voorkant valt me alleen een beetje tegen voor zo’n schitterende achterkant!

grt

Leon