Heren en dames horloges uurwerken

Hoi,
Ziet al enige tijd op het horloge forum,vaak alleen maar lezen en fotos kijken.
Nu heb ik uit een erfenis verschillende horloges verkregen,ook onderdeeltjes,zoals schroefjes,tandwieltjes,doos vol glaasjes.
Nu doe ik hier niets mee en wilde ik wat te koop zetten.Maar ik kan dit niet op het horloge forum omdat ik niet zo actief ben op het forum.
Daarom heb ik wat vraagjes.
Hierbij wat merken

Royce - alleen het uurwerk en wijzerplaat geen kast
bwc -
rexora
commodoor
velona
prisma dolpin 100?
Allemaal hand opwinders.

De foto hiervan staan op marktplaats,zitten hier goede uurwerken bij?
Ook heb ik een 10 tal dames horloges kleine handopwinders.

merken zoals lincoln, etwte???

bwc ? Is het geen Iwc

haedenstibo Schreef:

bwc ? Is het geen Iwc

nee nee BWC was en is inderdaad een merk…

http://www.bwc-swiss.com/

@motoguzzi

Ivm hetgene dat u eventueel zou willen verkopen, zeer moeilijk te zeggen, het is belangrijker te weten welke binnenwerken ze hebben gebruikt… de merken zelf zijn allemaal geen grote en of bekende merken…

Ivm het doosje onderdelen, hangt er vanaf hoe veel en voor welke oude Calibers het zou kunnen gebruikt worden… er zijn veel gezochte onderdelen ( die dan ook wel wat opbrengen ) maar ik schat de kans klein dat het zulke onderdelen gaan zijn…

Oude vrouwenwerken zijn echt niets waard ( er is gewoon geen markt voor ) ik heb er letterlijk 100 den. Op de uitzondering na zijn er geen intresse in zeer kleine en meestal plaque vrouwen horloges.

Ik denk dat u op ebay alles als een lot verkoopt in een veiling dat dit het meeste gaat opbrengen.

fotos zouden wel helpen ivm een eventuele ruwe schatting

Om maar even de knuppel in het hoenderhok te gooien , tis allemaal prut en prutmerken volgens mij, bwc is beste van het stel , prisma , commodoor ,velona is allemaal V&D rommel en is niets waard behalve voor iemand die er graag aan knutselt of ze moeten puntgaaf zijn of een complicatie hebben maar dat betwijfel ik .

Royce is redelijk merk maar alleen het uurwerk zal niets opbrengen mits iemand net toevallig die onderdelen zoekt ,dameshorloges zijn vrijwel nooit iets waard, verkoop ik per kilo tenzij het echt goede merken zijn (omega,rolex,zenit e.d)

Hallo Allen,

Mark heeft mij wat foto’s gestuurd. De onderdelen zijn voornamelijk uit elkaar geschroefde dameshorloges. Verder wat wijzertjes, kasten van dameshorloges
en wat banden.
Ook nog een doos met wat horlogeglazen.

En, tsja, ook ik heb honderden uurwerken uit dameshorloges. Wel een apart bakje met betere uurwerken van Omega, Alpina Baume & mercier, Jeager leCoultre, Tissot en andere bekenden merken. Damesuurwerken van onbekende merken zijn als vrijwel niets waard, laat staan als ze uit elkaar liggen.

Herenhorloges koop ik ook regelmatig per tientallen in op de rikketik. Uurwerkje schoonmaken, kast schoonmaken, glaasje polijsten en doorverkopen. Zijn wel leuk om je vaardigheden wat te trainen en omdat ze vaak geen complicaties hebben, sleutelen ze lekker makkelijk. Ik mag het graag doen, omdat je wel handiger wordt met bepaalde stappen van een servicebeurt.

Heb een bod gedaan op de onderdelen maar dat was volgens hem niet hoog genoeg.
ik heb nog een tweede bod gedaan op de bak met horlogeglazen, maar hier hoor ik niets meer op terug.
Helaas, want dat was hetgene wat ik wel over zou willen nemen als de prijs leuk blijft.

Groeten,
Koen

Allen bedankt voor de uitleg.
De dames horloges zijn inmiddels allemaal verkocht.

Voor de heren horloges heb ik ook een goed bod ontvangen,maar nog in onderhandeling.

Voor de losse onderdelen,en de glaasjes.Die zijn niet van echt glas maar plastic.?Dit zijn meer dan 100 nieuwe verschillende maten.Hiervoor is door verschillende mensen interesse getoond.

En meneer gekkehuus,sorry maar de heren horloges hebben bijna allen een zwitsers uurwerk.Merk zegd volgens mij niet veel .Veel bekende merken bezitten hetzelfde uurwerk,maar per merk zit er dan toch veel prijsverschil in.