Heren polshorloge met verwisselbare wijzerplaten?

Dat was de omschrijving van het horloge op de onderstaande foto bij veilinghuis de Eland. Ik ben niet gaan kijken maar heb aan de hand van deze foto wel een bod gedaan en kreeg een mail dat dat bod succesvol was verlopen.

Ze sturen het naar me op, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dit horloge werkt, of het een merk heeft/is en of het een beetje kwaliteit heeft.

Kent iemand dit systeem/horloge???

Kan niet anders zijn dan een speelgoed horloge waarvan je aan de achterkant de wijzerplaat kan veranderen en zodoemde leert de dag maand jaar en de tijd te leren
zeker leuk voor je kleinkinderen.
Wel een geinig ding
AntonSV

Mijn beste,

Ik ben benieuwd Henrik.

Ik heb gezocht en gezocht, maar ik kan niets vinden betreffende dit miraculeuze horloge.
Laat ik het er maar op houden dat, “een kinderhand gauw is gevuld”.:D:D:D
Doch dat men ook:
“op latere leeftijd ervaringen opdoet die het levensperspectief verruimen”

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Wat een leuk ding! Volgens mij is het geen kinder of ‘leren klokkijken’ horloge. Eerder een horloge met een tweede tijd funktie EN verwisselbare platen. En misschien kun je met de pusher de wijzerplaat laten draaien?
Ik meen op de zes ‘GMT’ te lezen.

iig veel plezier ermee!

mvg,
Niels

Niels1974 Schreef:

Wat een leuk ding! Volgens mij is het geen kinder
of ‘leren klokkijken’ horloge. Eerder een horloge
met een tweede tijd funktie EN verwisselbare
platen. En misschien kun je met de pusher de
wijzerplaat laten draaien?
Ik meen op de zes ‘GMT’ te lezen.

iig veel plezier ermee!

mvg,
Niels

OF je kunt met de pusher de buitenste ring (24 uurs aanduiding) laten draaien. Lijkt mij logischer. :slight_smile:

Graag uitgebreid verslag na ontvangst! Hoop voor je dat er een gebruiksaanwijzing bij zit…

Grt, Frank

Kleinkinderen??? Mijn kinderen zijn nog niet uit de luiers :smiley:
Maar volgens mij zijn het wereldsteden op de wijzerplaten.

Wat ik denk is dat je met een druk op de knop de wijzers en plaat kunt ontkoppelen (vraag me niet hoe!) en je dan de wijzerplaat er af kunt halen om er een andere op zetten. Dit denk ik omdat de basis onder de wijzers zo breed is. Nogmaals, het zou technisch gezien wel eens onmogelijk kunnen zijn maar wat weet ik van techniek? Juist. :+ En wat zou anders de toegevoegde waarde zijn van al die platen als een leek ze niet zomaar zelf kan vervangen?

Dat is weer eens wat aparts. Ik ben benieuwd naar je eigen foto’s en de daadwerkelijke werking ervan.

Ik sluit mij bij Jürgen aan!

Beste Henrik,

Ik ben eigenlijk nog wel nieuwsgierig naar dit horloge. Heb je het al ontvangen? En wat is het voor iets?

Groet,

Mark

Ik sluit mij bij deze direct aan bij MasterM.
Ben zeer benieuwd hoe je ‘gokje’ dit keer is uitgepakt - haha.
Vriendelijk Gegroet heren dames ; goede nacht!

Goed dat je er over begint, ik zal eens bellen waar het blijft…