Heren, voor een kennis van mij de vraag over de waarde van deze GMT Master II uit 2003

Die achterbakse onbetrouwbare juwelier toch ! Hij wil iets kopen en verkopen met winst !! Hoe durft hij…

9 likes

@williams

Hahah zo bedoelde ik het zeker niet. Natuurlijk wil hij dat. Maar als er echt 2k tussen zit is de marge wel heel rijkelijk. In de vitrine leggen en weg binnen een dag niet? Dus dan is het wellicht leuker om 'm hier te verkopen aan een liefhebber.

Juwelier moet op verkoop minstens 1 jaar garantie geven, juwelier zal op de marge bij verkoop nog eens 21% BTW kunnen afgeven (die heeft de klant betaald natuurlijk :wink:). Daarnaast zal de juwelier normaal wel een onderhoud (doen af laten doen)… heeft hij kosten om z’n etalage/winkelpand/website/personeel/… verzekering enz… te betalen.

Dus als je meer dan de helft tot 2/3 van de verkoopsprijs krijgt kun je in feite spreken van een (enigzins) normale inkoop/verkoop door de juwelier. Waarbij eigenlijk alle risico’s en het werk dan door de juwelier gedragen/gedaan worden…

En een verkoop binnen een dag is niet altijd zo zeker kijk eens hoe lang horloges soms online te koop blijven staan…

5 likes

Die werden toch geleverd met 2 extra bezels incl een pepsi ?
Tenminste dat heb ik eens ergens gelezen.

1 like

Vind ik niet. Handelsprijzen zijn handelsprijzen. Die juwelier moet ook rekening houden met een miskoop, heeft een pand te onderhouden, moet er brood van eten etc.

De opbrengst voor een particuliere verkoop is derhalve veel hoger. Het risico voor een particuliere koper ook.

1 like

Geen idee. Er zit iig een coke bezel bij.

@Horloge17 dat is zeker waar.

@Bruis Eensch. Ik dacht er te makkelijk over.

1 like

Juwelier pakt z’n marge, niets mis mee. Om bovenstaande redenen. Maar 'm hier op het forum zetten lijkt een beter idee. Barst hier van de liefhebbers en ik vermoed dat de GMT snel op “reserveren” zal staan. En dat dan waarschijnlijk voor beide partijen voor een mooi bedrag.
Helaas is de Rolex voor mij te begrotelijk, anders zou ik het wel weten…
Succes!

2 likes

Men gaat er wel verder voor, prijzen zijn echt bizar op dit moment, heb sowieso het idee dat Rolex wel “hip and happening” is op dit moment…

1 like

Ik ben op dit moment m’n hele huis door aan het gaan om te kijken wat ik kan verkopen :joy:
(Los van m’n speedy)

Maar vrees dat ie gewoon het forum op gaat.

@BG1 Heel naar dit ja…

1 like

Kom maar op! 6,5! :beers:

1 like

Kinderen, nier? Je eigen lijf verhuren aan nette oudere dames?

1 like

:joy:

Ik kan m’n vriendin nog inschakelen :wink:

1 like

:thinking: ruil deal?
:grimacing: eerst voorleggen aan de vriendin.

1 like

Naja, uitleen deal. :ok_hand:

1 like

:rofl: mompelt iets over p^kstraf

1 like