Heren, voor een kennis van mij de vraag over de waarde van deze GMT Master II uit 2003

Ik ben zelf niet z’n kenner van Rolex nog, wel een beetje in aan het verdiepen. Een kennis van mij is met deze GMT Master II (2003) naar een juwelier geweest en ze hebben hem daar 6000 euro aangeboden. Is dit reëel of is dat wat laag? Alles is aanwezig van wat ik begrijp. Doos, papieren, extra bezel etc. Ik zie wel van de foto’s redelijk wat krasjes op de band, beetje op de lugs maar glas en kast verder kras vrij geeft hij aan.

Kortom, moet de juwelier meer betalen? Dank voor de moeite.

Hier een paar foto’s. (kwaliteit is matig, mja niet iedereen kan goeie foto’s maken haha)

Hij moet helemaal niks.
Beter kan hij hem hier aanbieden :slight_smile:

4 likes

Hahaha ja dat dacht ik dus ook al. De juwelier pakt vast 1k marge oid?

Op chrono24 liggen zo te zien een beetje tussen de 8 en 10k

Of 2 :joy:

3 likes

Dan krijg je natuurlijk dat standaard: Ja maar ik weet niet wanneer er voor het laatst onderhoud is uitgevoerd dus ik loop een groot risico blablablabla. En ik moet garantie geven, dus als er wat mee is komen ze weer bij mij. En hij is best oud en gebruikt. En vervolgens staat hij op de site voor 2,5K meer:

Zeer nette GMT, recent nagezien door onze horlogemaker (via FaceTime of zo waarschijnlijk) behoeft nog geen onderhoud. 6 maanden garantie op uurwerk

:zipper_mouth_face::zipper_mouth_face:

10 likes

:joy::ok_hand:

precies dat ja. Oale sjacheraars

2 likes

Misschien zelfs 3K :rofl:

Maar eeh, waarom niet via HF te koop aanbieden? Genoeg vraag naar (denk ik).

3 likes

Haha ja 6200 piek kan je maatje ook wel van mij krijgen @Olly. Is toch weer meer dan 6000 hè. Stuur maar PB bij interesse.

2 likes

Hoor je hier een 6.3? Ja dat hoor je :smile:

image

4 likes

6.4

4 likes

Inruil bij een juwelier of handelaar zal 6k wel de waarde zijn, hij moet hem gewoon particulier verkopen, vangt hij meer.

2 likes

Hahaha klinkt wel aannemelijk ja. Weet niet of er onderhoud is geweest. Zal dat nog even checken. Maar feitelijk moet ik 'm dus gewoon hier voor hem gaan verkopen. (of zelf van 'm kopen voor 7k :rofl:) Nee heb geen geld daarvoor nu…

Dat zou dan dus een overweging zijn. Ik ga het met hem overleggen.

1 like

Hahah ja van mij ook wel, even m’n bankrekening leeg trekken hoor. Oh wacht, die is al op sterven na dood…

1 like

Heb zelf een GMT uit 2001, tijdje al niet op chrono24 gekeken maar je vindt ze niet eens meer onder de 7k :man_shrugging: WTF is going on met die dingen.

1 like

Een 16710 neem ik aan ?

1 like
10 likes

Ja het betreft een 16710. Onderhoud is al een keer gedaan hoor ik net. (ongeveer 2 jaar geleden)

Moet de eerste juwelier nog zien die geen handelsprijs betaalt maar een marktwaarde :joy:

3 likes