Herenhorloge van Lessa; wie weet er meer?

Mijn opa draagt al jaren een gouden heren horloge van, volgens mij, het merk “Lessa”. Ik kan op internet niets vinden over het horloge, het merk en de eventuele handels- of verkoopwaarde.

Kan iemand mij wellicht meer vertellen?

Heb je een foto van de caseback /eventuele goudstempels?

Wat betreft formaat lijkt t dames… dus niet heel courant voor heren. Design, merk en quartz zijn geen plussen. Waarde is daarmee goudprijs indien goud.

Helaas zijn dit momenteel de enige foto’s die ik heb. Ik heb het horloge ooit door een atelier in Hengelo laten beoordelen en hij schatte de handelswaarde tussen de 4500-5000 euro. De waarde is voor mij puur uit interesse; ik wil graag wat meer leren over het merk omdat ik van plan ben het horloge te houden en voor eventueel onderhoud.

Heel HF wil nu graag weten welk atelier dit was🙄 .

2 likes

Onwaarschijnlijk. Maar in een gouden band kan veel gezicht zitten. Indien 18k en helemaal vol goud kan je best aan een leuk gewicht in goud komen.

Helaas is t merk, formaat en design in dit geval geen plus.

1 like

is opgenomen in het horloge merkenregister:


:slightly_smiling_face:

5k is misschien een beetje wild, deze is van de dezelfde periode en zelfde merk.

Wat een fantasieprijzen… :joy: :sweat_smile:

Totaal niet reëel. Als je er €1000 voor krijgt mag je in je handjes knijpen. Incourant merk, klein formaat, quartz. Het mag dan goud zijn, maar dat betekent niet gelijk dat je er duizenden euro’s voor krijgt.

Los daarvan is het een stijlvol dameshorloge.

2 likes

Totaal mee eens hoor. Maar goed info is info. Voor de rest is het wat de gek er voor geeft.