Herinner je je de Apollo-banden van Yaffle

Een paar jaar geleden verkocht Yaffle hele fijne, lekker lange nylon banden van het type ‘Apollo’ (Leken op Maratec, maar zachter). Nadat ze op de site van Yaffle uitverkocht waren, heb ik lang gezocht naar deze banden.

En vandaag vond ik ze bij toeval: http://www.thetimetraveler.co/accessories/straps/ ff omlaag scrollen tot je bij… Apollo straps bent

Menno

Wat is hier anders aan dan een zulu?

Volgens mij hebben deze geen korte strap om het horloge op zijn plaats te houden? Draagt dat lekker Menno?

Gnomon verkoopt ze ook, prima banden!

Die korte strap om het horloge “op zijn plek te houden” (blijft vanzelf wel op zijn plek) heb je helemaal niet nodig en het draagt feitelijk lekkerder dan mèt.

Maar een 5 rings zulu ziet er wel wat stoerder uit imho (tu)

Ik vind een 4-rings echt teveel van het goede, heb een 2-rings Rhino
besteld bij Timefactors. Voordeel van ‘maar’ 2 ringen is dat je
de geps beter in het midden kunt schuiven.

JackW Schreef:

Volgens mij hebben deze geen korte strap om het
horloge op zijn plaats te houden? Draagt dat
lekker Menno?

Precies! Ja het draagt fijner: minder dik onder het horloge. Met een Zulu heb ik altijd het idee dat ik een draagband van een rugzak om mijn pols heb.

Menno

30cm lang… daar moet je inderdaad flinke polsen voor hebben.

louis Schreef:

Voordeel van ‘maar’ 2
ringen is dat je
de geps beter in het midden kunt schuiven.

Precies! Mijn voorkeur gaat ook uit naar 2 rings (die van de gesp niet meegerekend natuurlijk, sommigen noemen het volgens mij ook 3 rings). Ik vind die ringen aan de zijkant niet comfortabel.

En heb ook het gevoel dat er een rugzak om m’n pols zit. Ik heb dat niet met een bund, maar met zo een 5 rings zulu op m’n G-shock zit ie veels te hoog op m’n pols.

JackW Schreef:

Volgens mij hebben deze geen korte strap om het
horloge op zijn plaats te houden? Draagt dat
lekker Menno?

Ok, Die bandjes heb ik dan ook, gewoon 3-rings zulu dus. Dragen erg lekker, zijn erg sterk en kunnen tegen de wasmachine :slight_smile:
Heb ze zelf van ebay voor ongeveer hetzelfde bedrag.