Toen ik groen achter de oren was, kwam ik hier binnen als horlogeliefhebber 1.0. Oftewel afgaan op wat bij de lokale juwelier te koop was, mooi vond en dat kopen. Ik had dan ook een 10+ collectie van modeklokjes en mijn eerste “echte” was een Tissot PR100 automatic.
De laatste maanden heb ik al mijn horloges geflipperd en ben tot de huidige set gekomen. Omdat ik meer dingen leuk vind, geef ik niet meer dan 500,- per horloge uit. Dat is een grens die ik mezelf heb opgelegd. De collectie is wellicht in financiële zin niet jaloersmakend, maar ik geniet van elk klokje in de kast:
Deze was in 2006 nieuw 40eu en gaat mede door z’n betrouwbaarheid, batterijduur van 7 jaar en restwaarde niet meer weg. Dragen doe ik m echter nog nauwelijks.
Welkom terug dan coffeecup!
Een niet jaloersmakende collectie? Jij bent er zelf toch blij mee? Als ik nu jouw collectie had en jij niet? Dan was je vast jaloers op mij geweest. Jaloersmakend is zo relatief! Geniet er gewoon lekker van, niks mis met jouw verzameling!
Thanks mensen. Wat leuk dat de Edox zoveel handen op elkaar krijgt, terwijl het een redelijk onbesproken merk is op dit forum.
Voor al die liefhebbers nog één plaatje. Het is inderdaad een prachtig horloge met geweldige details. Deze is overigens maar 37mm!
Ik beschouw mijn collectie eigenlijk als vier stuks; Tissot (van sportief, naar zakelijk, naar tool met een bandenswap),
NY0040 diver,
Citizen Red Arrows,
Edox dresser.
De rest is kastvulling maar gaat tegelijkertijd ook niet meer weg.