Heritage modellen, wat vinden we er van?

Goedenavond,

Vele merken brengen steeds vaker heritage modellen op de markt.
Komt dit omdat de vintage markt zo in trek is en ze zo klanten hopen te trekken die vintage willen maar de betrouwbaarheid van een nieuw uurwerk willen?
Ik vind sommige modellen echt mooi geslaagd en anderen totaal niet.

Post hier een heritage model die je echt geslaagd vind of misschien wel totaal de plank heeft mis geslagen.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Zelf vind ik deze Oris meer dan geslaagd.

17 likes

Mijn Longines uit de Heritage lijn, Charles Lindbergh Weems second setting watch. Is van origine uit 1929.
Ademd het verleden.

10 likes

De meeste heritage of soortgelijke invalshoeken (met ‘vintage feel’) vind ik eigenlijk gewoon net niet. Designelementen: graag. Faux lume etc.: graag niet.

Zo heb ik de Dan Henry 1964 nog geen 2 minuten buiten de doos gehad voordat ik besloot dat hij niet voor mij was. Je mist het gevoel gewoon.

2 likes

De Longines Heritage 1935 vind ik erg geslaagd, alleen de datum had wel achterwege mogen blijven.

8 likes

Goede oplossing als je toch wat huiverig bent mbt de betrouwbaarheid van vintage uurwerken. Ben er niet echt fan van.

Geeft merken die wat aan lager wal zijn geraakt (lees: Longines) wel een kans om zich wat te herpakken.

8 likes

Soms mooi, soms minder zo vind ik de huidige Oris CHRONOris re-issue een redelijk gedrocht omdat het van een chrono tot een simpele driewijzer automaat met een extra kroon verworden is.

De Heuer Carrera 1964 re-edition die ik zelf heb vind ik echt te gek, dezelfde afmetingen als het origineel, plexi etc. Helemaal goed!

16 likes

Ik word nog steeds erg gelukkig van mijn SuperOcean heritage!

En de nieuwe Premier zou er zomaar eens bij kunnen komen binnenkort.

Dus ja, prima die heritage modellen.

Ik moet zeggen dat ik ook nog wel graag een vintage horloge zou willen kopen maar vraag me daarbij toch altijd af of ik die wel echt dagelijks zou kunnen dragen. Vind de zekerheid van een nieuwer model met klassieke uitstraling dan toch prettiger.

6 likes

De jaren 80, 90 en 00 waren op veel gebieden een voorbeeld van ontwerp-flatulentie, een aanval op de goede smaak en een misdaad tegen de mensheid.

Hoe meer heritage, hoe beter. :slight_smile:

Jaren 30 ontwerp:

Zeer geslaagde Bauhaus re-issue.

Jaren 40 ontwerpen:

RLM horloges altijd goed.

Marine chronometers? Ook altijd leuk.

Jaren 60 ontwerpen:

Fieldwatches? Jazeker wel. Geslaagd!

44GS 60’s grammar of design? Wunderbar!

De 1521? Mooie über vintage feel. Geslaagd!

Jaren 70 ontwerp:

Oh. Deze komt uit 71. Maar goed, C-shape cases en linen dials en zo? Sehr wunderbar, ook re-issues kunnen van dit soort spul geen kwaad.

Yup, ik houd wel van een throwback of twee.

Nee, gewoon omdat het mooi ontwerp is. Ik bedoel:

80’s

90’s
s-l300
00’s.

Brrrr.

10 likes

Verschillende gehad en sommigen gaan in de toekomst, denk ik, nog wel een keer terugkomen :smiley::+1:

7 likes

Die Alpina’s ik zag er best mooie tussen zitten helaas alleen quartz, zijn die wat?

Die pan van hamilton ook helemaal top.

Die van mij waren automaten.
Ik vind Alpina echt een top prijs/kwaliteit verhouding bieden.

3 likes

Sommige heritage zijn geslaagd andere minder… zie mijn post over de recente longines met namaak patina op de wijzerplaat…:see_no_evil:

Maar sommige zijn gewoon erg geslaagd. Waarvan ik deze absoluut top vind: :stuck_out_tongue_winking_eye::beers:

4 likes

Ik ook, maar behalve bij de bijenkorf voor list, zie ik hem verder ergens.

Mooi hoor, mits goed gedaan.

5 likes

Wederom een Longines, maar de Heritage Legend Diver vind ik bijzonder geslaagd.

(ook eentje te koop in de blauwe sectie, maar moet mezelf even horloge-stop opleggen).

Geen idee wat de achtergrond is van deze re-releases, maar ik ben blij met de beschikbaarheid van een aantal mooie (variaties op) iconen.

3 likes

Timex Marlin '65 …zeer geslaagd :ok_hand:

8 likes

Ik vind dergelijke ontwerpen ook erg geslaagd. Ze zijn tijdlozer. Al vind ik écht vintage wel mooier en leuker. Maar ook meer een risico inderdaad:

Daarnaast kun je als merk natuurlijk ook gewoon zestig, zeventig jaar in essentie dezelfde model blijven maken
Is het dan heritage? Of gebrek aan fantasie? Of juist toonbeeld van vertrouwen in je eigen ontwerp? :joy:

5 likes

Mooie opmerking over die Rolexen :smile:

Vind het een mooie verwijzing naar het verleden van een merk, ben zelf sowieso iemand die niet teveel poespas wil en retro en eenvoud kan waarderen, maar niet als dat oude meuk en <38mm is… Deze trend bevalt mij dus wel :wink:

Heb zelf sinds kort deze heritage en daar heel erg blij mee

9 likes

MN strap er op toch? Lekkere combo die me ook laat twijfelen nog eens voor een LLD te gaan…

1 like

Yup, MN is echt top! Heb meteen een 2e besteld voor mn blauwe Meistersinger :slight_smile: