Herkenbaar? Veiling winnen?

Tja, zoals gewoonlijk kijk ik regelmatig naar andere horloges. Toevalligerwijs van de week een Tag Heuer Aquaracer (WAJ1111) gekocht.
Bewust voor quartz gekozen, maar dat is een andere discussie.

Deze dus…

Zit ik zoals gebruikelijk 's avonds nog even te loeren op Ebay naar wat leuks, kom ik een Tag Heuer Formule 1 chrono (CAC1112) tegen, rode wijzerplaat, ook erg leuk en op het moment heb ik geen horloge met rode wijzerplaat. (andere horloge met rode wijzerplaat is door mijn vader langdurig in bruikleen☹️)
s-l500(1)

Denk, doe een bod, verhoog nog een beetje, maar zit nog ruim onder de prijzen van Chrono…
Wat denk je? In 3 dagen 2 Tag Heuer in mijn collectie erbij.

Dat was eigenlijk niet de bedoeling😂 maar ja, het gebeurd je toch?

Flipperen doe ik niet, maar misschien word het toch een optie.
Eerst maar eens kijken hoe en wat.

14 likes

2x Gefeliciteerd! Toch een leuk stel horloges erbij!:+1:
Heb zelf nog nooit een horloge via een veiling gekocht. Wel vaak gekeken. Maar koop eigenlijk vrijwel altijd nieuw. Veel plezier met dit mooie duo!

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst :+1:

1 like

Ach, zo lopen er genoeg kinderen op deze manier op de wereld, waarvan bíjna net zoveel gehouden word als van de bewuste keuzes.

Veel plezier!

3 likes

Ik ben er mee gestopt, nieuw kopen…
Had echt pijn in mijn buik met de eerste beschadiging van mijn nieuw gekochte Tag Heuer Aquaracer Grand Date.

Wissel niet van horloge als ik ga klussen (of zoals andere zeggen, prutsen).
Dus ja, ondanks ik wel voorzichtig ben zijn ze wel gedragen.
De waj1112 is met zoeken nog wel nieuw te krijgen, maar al geruimere tijd uit de collectie, dus hoe nieuw is nieuw dan?

1 like

Mijn beste,

Een heuse dubbelslag!!
Fraai hoor!!
Geniet dan ook met volle teugen van dit sportieve duo. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Ik moet beide vragen met nee beantwoorden maar van harte!

1 like

Die Formula i heb ik ook gehad, prachtig horloge.

1 like

De eerste is binnen…

Verkoper zei het al, hij is netjes. Geen woord van gelogen.
Heel erg blij mee👍

3 likes

Mooi duo heb je in een korte tijd gescoord. Geniet er van :smiley:

Ieder zijn merk. Ik wilde deze, dus…
De rode Formule 1 was een gelukkie

1 like

Super leuk!

En de 2e staat weer te koop, geen miskoop, maar 41mm staat mij toch iel…

Op marktplaats staat hij ook, maar wellicht hier een liefhebber?

Ehhhhh ruikt naar replica?..

1 like

Weet je zeker dat deze echt is?

Ik ben al jaren met @HanDavinci een tag team.

4 likes

Volgens mij wel echt. In ieder geval de aankoopnota erbij gekregen. Chronograaf werkt en kan je ook resetten zoals Tag dat in haar gebruiksaanwijzing schrijft.
Ik dacht dat replica’s geen werkende chronogaaf hadden.

Bij replica’s werkt meestal alles gewoon, ook de chrono. Hij ziet er zo maf uit op de foto’s. Of ligt dat aan mij?

Of dat aan jou ligt weet ik niet, maar zouden ze de replica’s dezelfde reset mogelijkheden geven als de originele? Het werkt in ieder geval anders dan mijn Aquaracer Chrono. Toen dacht ik, kijk even in de handleiding en daar stond de juiste reset handeling.

Het is een Formula 1 uit de derde serie, die gemaakt werd tussen 2004 en 2007. De foto is niet al te best. Maar te zien is wel dat het horloge draagsporen heeft en ook valt op dat het onderste deel van de crowguard/‘bumper’ ontbreekt. Maar verder lijkt dit toch wel een echt exemplaar te zijn.

(fotocredits: stigter en Calibre11.com)

1 like