herkenbaar ....?

Met een nieuwe aanschaf komen diverse kriteria voorbij oa …

  • waterdichtheid
  • stoot gevoeligheid
  • robuust …

in mijn geval…
Seiko Tuna en 300mm , omega Seamasters …
Prima klokken, voldoen aan die eisen …

Maar dan komt de afwas … die 30cm water :flushed:
dan gaat het klokkie mooi af, je weet maar nooit :joy::joy::see_no_evil:

ik zal wel niet de enige zijn :wink:

tegenover gestelde ken ik ook, sprak ooit iemand die gewoon met z’n navitimer een zwembad in dook :roll_eyes:

10 likes

Dure hobby!

2 likes

Warm water met zeep,dan begrijp ik wel dat je hem af doet.

1 like

Werkelijk nog nooit een horloge afgedaan bij het afwassen. Nooit iets aan de hand.

5 likes

Duiker of niet, alles met een schroefkroon doe ik niet af in de buurt van water.
Met het zwaardere klus of tilwerk doe ik hem wel af.

1 like

Ik vergeet het altijd. Zelfs met horloges met 0 WR rating. :man_shrugging::joy:

3 likes

daar hebben ze de vaatwasser voor uitgevonden

3 likes

Met de afwas je horloge afdoen? :joy: Dat doe ik niet meer hoor. Dan kan je hem blijven afdoen bij het minste of geringste.

Zoute zee. Daarna even afspoelen en hij is weer als nieuw.

5 likes

Ja, ik denk van wel (buiten dit forum).

Wat betreft mijn horloges: Alles met 5 bar of hoger krijgt een douche of gaat onder de kraan. Alles met 10 bar of hoger gaat het water in.

Het is het mooiste wat er is: Samen met je klokje zwemmen :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Er mag behoorlijk wat spul niet in de vaatwasser.

1 like

dat ligt eraan waar je ze haalt, de Filipijnse variant neemt het niet zo nauw met wat er allemaal wel en niet in mag

5 likes

Dus, jij koopt al jouw keukengerei in de Fiilipijnen?!

kopen zou ik het niet noemen, het waren eerder short lease constructies, voor je het weet wil je een nieuw model, is weer zo’n gedoe met die oude naar de stort

1 like

Ik doe mijn seiko sks nooit af en afwas heb ik zelf nog nooit gedaan daar hebben we een machine voor. Maar zodra mijn sea dweller om de pols zit is alles waar water zeep etc in voor komt een groot taboe en gaat die echt af, heel raar maar waar

1 like

ja, maar dat klinkt mooier dan het is, ik heb al een paar keer met die matrassen gehad dat ze hem niet willen terugnemen omdat er “een luchtje aan zit”

Niet herkenbaar. Ik zwem met alle horloges die niet van goud zijn en tot 100 meter onder water kunnen. Vaak buj te bange😜

1 like

Blijft toch een dure hobby…

Absoluut niet herkenbaar.

1 like

Waarom zou je dan een “waterdicht” horloge kopen?
Kun je hem aan/uit blijven doen… :innocent:

1 like

Nooit iets aan de hand, altijd iets om de pols.

3 likes