herkenbaar ....?

Ik herken het wel. Mijn Breitlings komen zelden in contact met water. Hoewel deze, in tegenstelling met de Navitimer, wel waterdicht zijn.

Daarentegen de wat goedkopere horloges zwem of duik ik wel gewoon mee…

1 like

Herkenbaar, maar ik doe mijn horloge zelden af vanwege een activiteit.
Daarvoor ben ik enerzijds te lui, anderzijds omdat een horloge tegen een stootje moet kunnen.
Ik doe hem eigenlijk alleen af voor het zeilen in een eenmansboot en zwemmen. Een andere reden om hem af te doen is bij smerige klussen.

2 likes

hmm, toch veel verschillen …
met mijn navitimer of speedmaster keek ik al uit als het kon gaan regenen als ik op de fiets was :grimacing:.

maar afwas, sop … heet water , kweet niet het zal er best tegen kunnen maar ik hoef het niet perse allemaal te testen :joy:

1 like

Maak een polletje aan zou ik zeggen.

Ik doe mijn horloge ook af bij de afwas. Waarom zou ik het omhouden? Alleen omdat het horloge er tegen kan?

2 likes

Nope
afbeelding

1 like

Afdoen als je gaat zwemmen,en dan onbewaakt op het strand of op de zonneweide laten liggen is ook al zoiets. Kun je hem nog zo diep in je tas stoppen. Diegene die wil zien wat je draagt heeft dat dan toch allang gezien.
Vwb de afwas. Waarom zou je hem aanhouden? Als je klaar bent met afwassen is het afwaswater ook niet meer bepaald schoon. Zit je met al die vette troep op je horloge.

2 likes

Dus er zijn mensen die aan geretourneerde matrassen ruiken?
Doen ze dat voor hun werk of om hun fetisj te bevredigen? :thinking:

On topic: Nope, beetje water is geen probleem toch? Niet zo bang.

Laatst deed ik mijn horloge toch uit om af te wassen. Ging tot mijn ellebogen vol met olie, was toch iets handiger was om armen, handen en horloge te schrobben terwijl het horloge van mijn pols was.

Ik heb dit echt 6 keer gelezen en ik heb nog geen idee wat je bedoelt

2 likes

Dat is knap, ik heb het na 3 keer lezen opgegeven. Niet herkenbaar.

2 likes

Nope, geenszins herkenbaar

2 likes

Nog nooit gedacht om een horloge uit te doen omdat er water op zou komen. Ik hou ze ook aan tijdens het klussen of wat dan ook. Misschien zou ik ze voor echt zware arbeid uitdoen, maar ik doe niet meteen zware arbeid.

Ik laat mijn horloges altijd aanstaan, als ik ga douchen doe ik hem wel even af…

Dan heb ik ze meestal nog niet om. Ik kan niet slapen met een horloge om de pols, en zonder douche ‘s ochtends zit ik slapend aan m’n bureau.

1 like

Ben mechanieker van beroep en hang regelmatig nogal vol met vettigheid en olie, soms terwijl ik mijn horloge nog om de pols heb. Je armen en handen schrobben met zandzeep om de zwarte troep te verwijderen is niet zo handig met je horloge nog om (en niet zo goed voor het horloge). Ondertussen het horloge zelf laten weken in een warm badje met zeep en dan met een doek afwassen.

4 likes

Ik vermoedde al zoiets maar het kon ook zijn dat je de afwas aan het doen was met olie. :grin:

1 like

Op voorhand koop ik al geen horloges zonder minstens 100m WR. Daarnaast doe ik nergens een horloge voor af… Ik probeer vooraf wel praktisch na te denken welk horloges die dag slim is te dragen. Maar onverhoopt het ‘verkeerde’ horloge om, dan denk ik er niet eens aan m af te doen. Ze worden bij wel echt gebruikt zeg maar :rofl:

1 like

Ik doe het horloge af, alleen om het niet tegen de zijkant van de gootsteen te stoten…

Heb een keer mijn TH Carrera aan de rechter pols gedragen (vraag niet waarom) en prompt met het horloge aan de gootsteen en de bezel beschadigt!

Het water is geen probleem…

3 likes

Wanneer ben je voor het laatst dieper dan 30 meter geweest onder water?

1 like

Een betere vraag is wie er überhaupt al dieper dan 30m is geweest.

:wave::raised_back_of_hand: