Niet… Maar hoef ik me zeker niet druk te maken onder de douche, in het zwembad en of in een teiltje water
Een horloge met +100m die de WR test niet haalt door slecht onderhoud is even riskant als een 50m horloge in een teiltje water.
Ik ben vooral bang van zwembaden. Dat chloor zal toch wel aluminium inserts aantasten…?
Goh, zo lust ik er nog wel een… Een auto komt ook niet ver zonder noodzakelijk onderhoud
Als ik een horloge van een gerenommeerd merk koop met 200 a 300m WR ga ik er blind van uit dat de WR wel snor zit voor een duik in een 3m diep zwembad
regenwater of emmer schoonwater doet me ook niks , vieswater … etc als het niet hoeft , gaat m’n horloge gewoon af.
ik heb jaren geleden een damasko gekocht als werk klok “want die hadden zo’n harde kast” (zelf nieuw bij hun) binnen een week dikke kras op de kast … omdat ze zelf reclame maken met de hardheid van hun kasten had ik gehoopt dat ze iets konden betekenen maar kreeg niet eens een reactie op mijn mail
…
maar goed, ik ben ook wel te zuinig op m’n klokkies … dat is misschien mijn mankement
Als ik een horloge heb die een recente 30m WR test heeft doorstaan ga ik ook naar het diepe eind van het zwembad.
Als het goed is, is die hoeveelheid chloor dusdanig laag dat je met een paar uurtjes zwemmen geen schade ondervindt aan een aluminium insert, vermoed ik
de waterdichtheid van een horloge moet wel vaker getest worden dan dat ene beurtje na 10 jaar omdat je je klokkie maar zo weinig draagt
en een goedkope batterij wissel of beurtje bij de local horlogemaker … is dan (meestal) ook niet voldoende om waterdichtheid te garanderen
Bij de meeste duikhorloges ondervind de aluminium insert meer last van UV licht en zout dan van het chloor in het zwembad terwijl ze meestal meer uren in het zwenbad doorbrengen dan in open water.
Maar als in het water springt en je horloge klapt op het water dan is de kans groot dat het huilen is.
Wel een hele vakantie drie uur per dag bubbelen😂
Volgens een expert is dit een fabel:
Weet niet of je de enige ben, maar mijn Tudor is tot nu toe altijd mee op vakantie .
zwem ermee in het zwembad en een beetje snorkelen in de zee .Het enige wat ik wel doe is daarna even onder de kraan het zout eraf spoelen en de bezel een paar maal rond draaien.
Ook in het bubbelbad mag de 58 mee

Dus, jij rijdt met jouw auto ook niet harder dan 30 km/uur op de weg, simpelweg omdat jij de veiligheidsvoorzieningen in jouw auto niet vertrouwd?!
Of jij gooit altijd de hoofdschakelaar in de meterkast om wanneer jij het huis verlaat, simpelweg omdat jij de zekeringen in de meterkast niet vertrouwd?! Je begrijpt het al; zo kan ik nog even doorgaan.
Nou begin je toch onzin te verkopen hoor. Sorry.
Waarom MOET ik mijn horloge omhouden bij het afwassen?
Omdat het kan?
Het kan nog erger hoor. Sommigen doen hun toolwatches af bij het in- en uitruimen van de vaatwasser
Mein Darwin im Himmel, wat slecht.
Gewoon dragen die handel. Ook onder de douche, ook in zee.
Pakkingen wel goed onderhouden. Da’s een tip.
Wie zijn jullie om mensen te “verplichten” om hun (dure) horloges onder alle omstandigheden te dragen, als ze dat zelf niet willen?
Ik zou zeggen: bemoei je met je eigen zaken.
Zo boos.
Ik verplicht niemand wat, maar ik behoud me het recht voor om iemand die een PloProf koopt uit te lachen als hij het horloge bij de afwas afdoet en op een gewatteerd treetje vlijdt.
Maar, maar, @anon98360732EV opent toch een topic om te vragen of wij daar ook zo in staan? Mijn antwoord is simpelweg nee.
Beter voor je bloeddruk.
Maar even serieus, als je een boterzacht gouden horloge van opa hebt zonder waterdichtheidsrating, prima, ik begrijp dat je dat soort reut alleen op z’n 's zondags draagt, zoals mijn grootvader zaliger zou zeggen.
TS heeft het echter over het kopen van robuuste toolwatches zoals nota bene een Seiko Tuna.
Voor de beeldvorming:
Kom op man. Seiko heeft zeven jaar ontwikkeltijd in de eerste Tuna gestopt om 'm echt letterlijk bomb-proof te maken, en dan ga je de engineers die daar zeven jaar van hun leven in hebben gestopt beledigen door 'm op een treetje te leggen?
Je moet niets. Maar als ik onzin dan ben ik wel benieuwd naar de reden dat je het doet.