Misschien omdat je gewoon zuinig bent op je horloge?
Ook dat geneuzel over dat een krasje een horloge “karakter” geeft, word ik zo moe van.
Misschien omdat je gewoon zuinig bent op je horloge?
Ook dat geneuzel over dat een krasje een horloge “karakter” geeft, word ik zo moe van.
Zelfde met auto’s. Ik begrijp dat opa’s hun Toyota Aygootje in de was zetten op zaterdag, en dat ze d’r zuunig op zijn.
Maar als jij hem dik uit de broek laat hangen met een, weet ik veel, Mercedes G63 om hem vervolgens spik en span op de oprit te laten staan en hem alleen als boodschappenwagentje gebruikt, ja, dan verklaar ik je ook voor gek.
Dat snap ik bij een horloge met leren band. Leer en water (en zeep) is bepaald geen goede combi. Dan gaat hij bij mij ook af, ook al heeft hij een WR van 50 m of meer.
In het geval van een horloge met stalen band snap ik het niet. Wat doet een beetje water dan voor kwaad? ‘Zuinig’ is dan gewoon een dekterm voor een bepaalde vorm van angst. Maar voor wat?
Dit bv?
Ik was nooit af als ik een horloge draag…
Goed voorbeeld. Dat is duidelijk. Dan begrijp ik het wel.
FTFY
Hou eens op met dat gedram. Als iemand zijn horloge afdoet met afwassen, dan doet hij dat. Wie kan het schelen om wat voor redenen dan ook.
Klaar !
Ok, prima.
Maar goed, ik doe iig mijn horloges ook amper af voor iets wat eventueel schadelijk kan zijn. Zwemmen in zee, klussen, hakkenzagenboren, tuinieren Duikers only. Op staal.
Maar nog eens ff wat : hoe wassen jullie af dat je horloge onder de zeep komt te zitten? Echt nog in een teiltje dieper dan 30 cm? Want als je gewoon afwast komen er toch hooguit wat spetters op je pols
toen @Candide en ik uit de marine waren gekickt, zijn we een blauwe maandag diepzee lasser geweest in Zuid-Afrika. als ik het me goed herinner, hebben we meer tijd doorgebracht in een vunzig kroegje in Victoria Wharf dan op zee, maar dieper dan 300m zijn we zeker geweest.
Wat een slecht plan was dat zeg.
Weet ik niet hoor. Kan ook 300 feet geweest zijn. Maar goed. Ik ging meestal met een slokje op naar beneden dus ik leun wel enigszins op jouw waarnemingen uit die tijd.
zoveel dronk je anders niet. na een lijntje brown-brown was je vaak zover heen dat je je fles rum niet meer kon vinden en moest ik een gepensioneerde askari huren om je naar thuis te dragen
Ik snap er geen zak van. Je borden en bestek afspoelen, vervolgens in de vaatwasser. Een wokpan (indien met teflon bekleedt) onder de hete kraan, wat dreft erin, even borstelen, afspoelen, klaar. Ik zit toch echt niet tot m’n polsen in het water voor een afwasje. En dan ben ik nog een vreselijke zeikerd, schoon is pas schoon wanneer het daadwerkelijk schoon is. En afgespoeld. En afgedroogd. Dus horloge om, ook met leren band. Hooguit een spetter water op m’n bandje. Poeh poeh…
Nee hoor.
Bang voor een beetje water en wat sop.
Ik doe mn SD43 1x per week in een sopje met warm water en dreft. Zo slecht dan?
Vanmiddag nog gesnorkeld met m’n Seiko mini Turtle om. Dan kijk ik onderwater naar m’n horloge en bedenk mij, dat ik dus nog 199,6 meter kan afzakken. Altijd prettig wat marge en m’n duikring stel ik af, zodat ik niet te laat voor de lunch ben.
Jaja ik kan niet zonder toolwatch.
nou pas maar op, ik heb een keer aan de rand van het zwembad waterschade gehad aan m’n Sub toen @SuperC een bommetje deed van de hoge duikplank. die tsunami is toen 6x rond gegaan in het zwembad. @Candide wou na hem, maar moest een uur wachten tot ze het zwembad weer hadden bijgevuld.
Dat in het ruitje bedoel je? Duurste hobby everrr😇