Herkennen van jaartal 1987

Al reeds heb ik vele mooie modellen voorbij zien komen en ik merk dat mijn smaak veranderd. Ik wil daarom ook iets bijzonder kopen uit mijn geboortejaar 1987.

Rolex spreekt me aan, mede vanwege het waardevast zijn, maar vooral de modellen Submariner, Explorer en Datejust (2) spreken me aan. Daarnaast ben ik toch wel fan van de Omega speedmaster geworden, maar op chrono24 is er geen uit 1987 te vinden. Verder las ik dat er verschillende lijsten zijn van Omega om het jaartal terug te kunnen lezen. Wie kan me adviseren? Wie weet het juiste horloge te vinden of heeft voorstellen voor andere merken?
Fijne avond!

Volgens mij is dit typisch zoiets waar je tegenaan moet lopen.

Eens met Bert.

Of je moet een zoekopdracht uitzetten, maar dan weet je ook dat je mag betalen…:+1:

Ik zou subgmt volgen, daar komen vaker oude jongens voorbij. (Al zijn er veel meer… Uhrenfreund vind ik bv ook heel fijn)

1 like

Klinkt alsof je eigenlijk nog helemaal geen idee hebt wat je wil.

Deels waar! Mijn favoriet is de 168000 maar ik voel steeds meer bij de speedmaster. Is budgettechnisch ook veel vriendelijker.
Verder houd ik ogen open voor mooie kansen, vandaar de brede interesse.

Speedmaster dateren kan inderdaad nog wel tricky zijn. Dit zou je een soort van idee moeten geven van hoe oud het model is:
http://www.chronomaddox.com/romans.html

Maar enige manier om 100% zeker te zijn is volgens mij Omega te betalen en het hen te vragen.

1 like

Uitsluitend zoeken naar Omega’s waar een uittreksel uit de archieven wordt bijgeleverd is een optie. Kan ff duren.

Of een (Grand) Seiko…aan het serienummer kun je op de maand nauwkeurig de productiedatim zien.

1 like