Herkent iemand dit army horloge?

Gezien op net 3 gister, een soldaat uit het Amerikaanse leger droeg deze. Nu ben ik pacifist, maar ik waardeer wel goeie, duurzame materialen. Weet iemand welk horloge dit is? Sorry voor de slechte kwaliteit.

Herken het horloge niet.
Maar weet wel dat de Amerikanen in Irak allemaal een Marathon horloge dragen. Op Ebay wel te vinden voor zo een 100-150 euro.
Overigens niet alleen in Irak maar volgens mij al meerdere jaren.

Misha, bedankt. De marathon ken ik inderdaad, maar die heeft bij mijn weten altijd een zwarte wijzerplaat :frowning:

Marathon’s hebben inderdaad altijd een zwarte wijzerplaat. Echt duurzaam zijn ze niet, meer “disposable” . Dus weggooien als ie stopt.

Niet iedere soldaat krijgt een horloge bij zijn uitrusting. Ik heb laatst een stukje gelezen over aantallen militaire horloges voor de US en het is onmogelijk dat iedere soldaat een horloge krijgt, een verhouding van 1 op 100 komt meer in de richting.

De meesten lopen met hun eigen horloges. Vroeger waren dat veel Seiko’s oa de 6105 (vietnam) ,6309 en 7002 duikhorloges. Tegenwoordig zijn de Casio G-shock’s en de Timex Ironman erg in, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Degene van de foto lijkt me iets met een lichtgevende wijzerplaat, vind je bij lorus en timex en dergelijke. Lijkt me niet echt een specifiek militair hologe.

Ik gok dat het een Swiss Army of Victorinox horloge is. Niet zo’n heel fantastisch merk…
Ik ken namelijk een behoorlijk oud model die er op lijkt (de hele wijzerplaat geeft licht en er zit een band van kunststof aan).