Herkent iemand dit Nivada-uurwerk

Weet iemand wat dit voor uurwerk is (geweest)?
Er is een horloge naar me onderweg met een soortgelijk uurwerk er in en ik ben benieuwd wat het is. Dit is een foto die ik op het Net vond.
Ik blader me suf door het archief van Ranfft maar kom hem nog niet tegen en begin dat nu wat zat te worden.
Ook geen idee hoe/waar ik anders moet zoeken.
Ik heb eens een site gezien waar je aan de hand van o.a. brugvormen wat kon determineren, maar die weet ik niet meer.
Dus een beetje hulp is meer dan welkom.

Dank alvast.

Ik kan 'm nog niet vinden, ook niet via de geavanceerde modus:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-2uswk.cgi?1&ranfft
(bedoel je dit)?

Staat er geen merkje en/of nr. bij de balans?

Dat bedoelde ik inderdaad.
Merkje? weet ik niet, het horloge is nog onderweg, dit is een van het net geplukte foto van een soortgelijk uurwerk.

AS 1291

Groet,
Paul

Paul: dank.
Het is dan de AS 1380 want hij heeft een dag- en een maandschijf en een datumwijzer.
Dank heren voor deze snelle hulp.

Da’s wel een erg beroerde staat, mist compleet incabloc, spiraalveer is vernield, palrad mis meerdere tanden, ankerrad mist, veel roest…

Ja, Koen, maar als foto om het uurwerk van mijn onderweg zijnde klokje, waar ik geen echt scherpe foto van heb nog, (en dus en beetje een gok) te herkennen voldoet deze afbeelding goed.

Ik geloof dat dat de meesten van ons ook reeds was opgevallen, Koen

had niet gezien dat het een kalender-uurwerk was, maar ergens was 1291 blijven hangen omdat ik een triple-date horloge heb met zo’n uurwerk, en in de Bestfit kaliberboeken staat idd dat de 1290 het basismodel is (zonder kalender), en de 1291 de “triple date” uitvoering met datumwijzer, dag en maandschijf.
Geen idee wat een AS 1380 is, zie ik in elk geval niet zo gauw in mijn boeken staan.

Volgens mij was dit ouwetje met zo’n uurwerk uitgerust:

Groet,
Paul

Haha, maakt verder ook niet uit, maar dacht al, wat kun je nog met zo’n uurwerkje. Om Calibernummer te achterhalen is ie inderdaad wel prima.

Fijne dag nog :wink:

Volgens Ranfft is de 1380 een 1290 met dag- en maandschijf plus datumwijzer.
Het is inderdaad net zoeen als op jouw foto maar dan van Nivada (en minder gaaf).
Groet, Willem.

sshhht, niet verder vertellen (anders springt Dr.Ranfft weer uit zijn vel) maar een enkele keer zit hij er weleens even naast… :smiley:

Bijgaand een plaatje van het instructie-blad van de AS1291:

Groet,
Paul

Paul : leuk!
En dankjewel voor het instructieblad, hoef ik dat niet zelf uit te vogelen.
:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: