Herkomst en informatie?

Hoi,

Ik heb een vraag over het merk Praetorian.
Weet iemand iets te vertellen over dit merk, waar komt het vandaan, kwaliteit etc.
Kan om heel eerlijk te zijn hier niks op het internet over vinden.

Zou graag de PRAETORIAN “Legionnaire” willen kopen.
Klopt het dat dit uurwerk niet in Nederland gekocht kan worden?
Heeft iemand misschien een goed adres om het te kopen?

Alvast bedankt.
Bas.

Leuke horloges, maar volgens mij niet meer dan een plakmerk oftewel een;

Je kunt ze overigens gewoon bestellen op milwatches.com

VrGr,

Vincent

Hoi ZeeMeester,

Dank je wel voor je reactie.
Maar dat is een mening die je geeft en geen antwoord op mijn vragen.
Dat je de horloges in Duitsland kunt kopen wist ik dus ook al.
Ik hoopte juist dat er op dit Forum veel kennis aanwezig was qua horloges.
En in het speciaal nu even voor het merk Praetorian.

Groeten,
Bas.

Dat bedoelde zeemeester ook met zijn grafische antwoord, dit is geen merk maar een plakmerk. Oftewel een firma die een emotie probeerd op te roepen met een marketing campagne, maar ze produceren niets zelf. Waarschijnlijk wordt het ontwerp niet alleen van basis onderdelen gedaan maar ook nog door de leverancier die de spullen levert.

Dus van dit soort merken is niet zo veel bekend omdat ze meestal niet lang meegaan (als merk dan) en er zijn duizenden van deze merken. De kwaliteit van de spullen kan best goed zijn daarniet van, maar meestal in China gemaakte uurwerkjes.

Beste Bass One, er is op dit forum veel kennis aanwezig: technisch, historisch, merken enz. Voor de trouwe lezertjes alhier zegt het woord ‘plakmerk’ al genoeg. Zoals Hent al aangeeft, een plakmerk is geen echt horlogemerk, al wordt er vaak met een eerbiedwaardige geschiedenis geschermd. Er is al ontzettend veel over geschreven. Als je plakmerk als zoekterm gebruikt en ‘alle data’ aanvinkt, zul je veel informatie vinden. Op zich hoeft zo’n horloge geen miskoop te zijn, als je er maar niet te veel voor betaalt.

Dank jullie wel allemaal voor de goede informatie.
Ik had misschien moeten schrijven dat ik nieuw was op dit forum en dus niet jullie vakjargon kende.
Ik was van plan om de Praetorian Legionnaire te kopen bij tradoria.de voor €99,-
Is dit veel geld voor zo’n horloge?

PLakmerk:

Zoek een mooi model uit bij bijvoorbeeld http://www.dualtime.net/en/index.asp

Bedenkt een pakkende naam en logo, en misschien een stukje historie

Mail naam + logo naar dualtime en binnen no-time heb je een berg horloges met je eigen merk.

Eur 99,00 is niet echt veel geld, maar het gaat hier om een Praetorium Legionnaire met kwartsuurwerk. Voor dat geld kun je een mooiere en duurzamere automatic of kwarts van Seiko of Citizen aanschaffen. Het horloge ziet er wel aardig uit, maar is niets bijzonders. Persoonlijk zou ik het niet doen.

Wederom allemaal bedankt voor jullie informatie.
Ik stap dus af van mijn koop betreffende een Praetorian Legionnaire.
Ga een nieuwe vraag stellen op dit forum.