Herkomst zakhorloge

Hmm een hart kan duiden op een oorsprong van meer richting het zuiden van Europa, maar dat zou vreemd zijn gezien de corresponderende 30274 code.

Een streep of een komma is ook vreemd. Kan het zijn dat dit een krasje is? Het cijfer 0808a kan de persoonscode zijn van de eerste drager zijn.

Heb je er papieren bij?

2 likes

Nee geen papieren heb het in een oud houten zakhorloge doosje gekregen

Zit er een inscriptie in het hout?

2 likes

Dat zou best kunnen kan het alleen niet meer vragen, en zoals ik zei ik heb het cadeau gekregen dus dan ga je niet vragen om papieren enz.

Nee, ik weet ook niet of dit doosje er echt bijhoort ik heb het alleen zo gekregen. Staat wel montrenz op.Uploadenā€¦

Ah een Montrenz. Dat is wel een bekend merk uit de hierboven genoemde periode inderdaad.

Wel een gaaf cadeau! Ga je hem laten restaureren en zelf gebruiken of ga taxeren en voor de verkoop?

Zou het het liefste laten maken. Alleen geloof dat dit erg prijzig is :frowning: verkopen niet gezien dit het enige is wat ik nog van oma heb

Dat ligt eraan. Je kunt naar een echte horloge maker gaan. Dan wordt het een duur grapje.

Eventueel wil ik ook wel voor je kijken. Ik heb laatst een paar horloges succesvol open gemaakt, alles eruit gehaald, en dicht gemaakt. Ze werken nog perfect.

4 likes

@koen to the rescue!

Krijg nou wat?!
Nog steeds geen apart gedeelte voor dit soort vragen in dit forum?
Ik hoopte dat 2018 hierin verandering zou brengen :unamused: