Herkomst zakhorloge

Ooit van mijn oma een zakhorloge gekregen. Staat geen merk in of andere informatie. Zou graag willen weten of het idd een oud horloge is en waar deze gemaakt is of vandaan komt.

Goed verhaal Tamara!

Is dit sarcastisch bedoeld? Heb gewoon weg niet meer informatie oma en opa waren wel antiek handelaren beide leven niet meer dus kan het ook niet meer navragen.

Waarom denken toch zoveel mensen dat dit een taxatie forum is? Allemaal gelukzoekers die de jackpot hopen te winnen en verder niets toevoegen.

3 likes

Ik ben meer geĆÆnteresseerd in de herkomst dan de waarde als ik die zonodig wil weten kan ik het ook laten taxeren in een bestemde winkel wellicht dat mijn titel niet aansluit bij wat ik het liefst zou willen weten

Ik denk het wel

3 likes

Misschien dat onze huisexpert @Logie er iets over kan zeggen. Die heeft hier veel verstand van.

Edit: o, ik zie dat hij al gereageerd heeft.

4 likes

Trek je maar niks aan van @25tien hoor. Johan is de basisschoolfase van meisjes plagen nooit ontgroeit.

4 likes

Staat er nog iets op de binnenkant van de deksels?

Nou ja zeg, houden we het hier wel een klein beetje netjes :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Alleen de cijfers 30274 en daar links boven soort van tekens maar moeilijk te zien

Omdat het een vrouw isā€¦?

De andere 675 topics waarin een zelfde soort topic werd geopend door een heer (in de afgelopen 2,5 maand) werden toch anders ontvangen door onze ledenā€¦

Ik maak geen onderscheidā€¦ dat siert me :wink:

De titel is toch de basis van je berichtje? En in het bericht vertel je toch gedetailleerder over het hoe en waaromā€¦?

2 likes

@25tien bedoelt dat er steeds meer nieuwe leden verschijnen die, zonder zich even kort voor te stellen, meteen willen weten of een bepaald horloge echt of nep is en wat hij waard is. Dus misschien handig om jezelf kort te introduceren, dit wordt toch wel als netjes ervaren hier.

1 like

Was een GEINTJE :joy::joy::joy: (lees even tussen de regels door van opmerking waar ik op reageerde: ā€œbinnenkant van de dekselsā€ :joy:)

1 like

Over deksels gesproken; hoe is het met jouw binnenkant van je deksel? :kissing_heart:

Hahahaha nou die binnenkant ziet weinig buitenkant :joy::+1:t2::ok_hand:t2:

1 like

Het cijfer 30274 kan betekenen dat dit horloge ergens uit de periode 1903 ~ 1923 komt.

Jammer dat het net geen 29000 serie is, die zijn wat zeldzamer

Wat voor een tekens staan er links boven? Een anker kan bijvoorbeeld duiden op een oorsprong uit Asie en een spreeuw op Europa.

Afhankelijk van de staat/afkomst van dit horloge kan de prijs worden bepaald. Heb je de papieren nog?

2 likes

Wel mijn naam is Tamara, maar dat is leesbaar. Mijn interesse ligt vooral in oude spullen met een verhaal er achter, waarde zegt mij niet zo heel veel gezien de waarde emotioneel voor mij meer betekend dat dat het in geld opleverd zoals te lezen is heb ik het horloge ooit van mijn oma en opa gehad zij waren antiek en kunst handelaar. Beide zijn al een aantal jaren overleden. Ik heb het horloge gekregen omdat ik het erg mooi vond. En wil meer over de herkomst te weten komen en dacht dat dit een juist forum zou zijn om daar achter te komen gezien ik geen verstand heb van horloges en er winning tot geen info op het internet te vinden is met de betreffende cijfertjes. Daarbij moet ik wel zeggen dat de eerste titel niet geheel aansloot bij wat ik daadwerkelijk wil weten en vandaar dat ik deze dan ook heb aangepast.

2 likes

Staat niks wat lijkt op een anker of spreeuw lijkt of er staat 0808 A he met streepje er onder en een soort komma en dan iets wat lijkt op een hartšŸ˜‚ foto lukt niet vanwege reflectie van het licht

En hadden zij dan geen administratie die bij de spullen hoorden om zo de authenticiteit en waarde van een product te bepalen?

Ik heb namelijk ook anticairs in mijn netwerk en die documenteren namelijk onwijs veelā€¦